خدمت‌رسانی ۵ دستگاه ون به معلولان با ۷۰ درصد تخفیف

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تردد آسان معلولان حرکتی در سطح شهر، پنج دستگاه ون ویژه آن‌ها خریداری شده است که در این راستا معلولان متقاضی سفر که در محدوده شهر اصفهان ساکن هستند، می‌توانند یک روز قبل از سفر، تقاضای خود را در سامانه «همیار» ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد پرورش صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در بیست‌وسومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پنج دستگاه ون ویژه معلولان و سامانه همیار اظهار کرد: سال‌های زیادی مطالبه و درخواست عمومی از سوی معلولان و سازمان بهزیستی مبنی بر ایجاد تسهیلات در جهت حمل‌ونقل معلولان حرکتی برای تردد در سطح شهر مطرح شده، اما مغفول مانده بود.

وی افزود: در این راستا سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان طرحی را پیشنهاد داد که مقرر شد با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار، پنج دستگاه ون به این منظور خریداری شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: ون‌ها بعد از خریداری به بالابر، کف‌سازی و تجهیزات ایمنی برای نگهداری معلولان و صندلی همراه مجهز شد، در این راستا معلولان می‌توانند از ۲۴ ساعت قبل از طریق سامانه همیار که به این منظور طراحی شده است، جهت استفاده از این ون‌ها ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در این خصوص روز دوازدهم آذر برای ۵۵۰۰ نفر از معلولان از طریق ارسال پیامک انجام شد که تاکنون ۲۰۳ نفر این سامانه را نصب کرده‌اند.

پرورش اظهار کرد: این ون‌ها با ۷۰ درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب تاکسی‌های ون به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند.

پرورش با بیان اینکه ون‌ها از دوازدهم آذر روز جهانی معلولان در مدار قرار گرفت و سرویس‌دهی آزمایشی آغاز شد و امروز شاهد افتتاح این سامانه هستیم، گفت: برای سهولت ثبت درخواست سامانه‌ای تدارک دیده شد تا معلولان بتوانند از داخل منزل ثبت درخواست خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اصفهان دومین شهری است که در آن تسهیل حمل‌ونقل معلولان شدید و خیلی شدید حرکتی رقم خورده است، ادامه داد: در تهران از ۴۸ ساعت قبل امکان رزرو وجود دارد، اما در اصفهان این امکان از ۲۴ قبل فراهم شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان برای ۵۵۰ نفر پیامک ارسال و درخواست شد تا سامانه را نصب کنند، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۲۰۳ نفر سامانه را نصب کرده‌اند، سایر معلولان می‌توانند با مراجعه به کافه بازار سامانه حمل‌ونقل را دانلود یا از طریق وبگاه خدمات سازمان تاکسیرانی به نشانی esftaxirani.ir نرم‌افزار موجود در کانال را دانلود و نصب کنند.

وی با بیان اینکه سامانه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است، خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی از ۷:۰۰ تا ۲۲:۰۰ برقرار است، اما ثبت درخواست از صبح تا ساعت ۱۸:۰۰ برای روز بعد و از ساعت ۱۸:۰۰ به بعد دوز بعد فعال است.

قربانی با بیان اینکه طبق لایحه‌ای که در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت و تصویب شد، خدمات این ون‌ها با ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود، گفت: معلولان و خانواده‌ها در صورتی که با مشکل مواجه شدند می‌توانند با شماره ۰۳۱۳۷۰۱۳۳ به‌عنوان پشتیبان تماس بگیرند.

پرورش با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مطلوب به تعداد دقیق این جامعه آماری نیاز است، تصریح کرد: باید بدانیم چند معلول در شهر و محدوده شهر اصفهان وجود دارد که در همین محدوده شهری نیاز به ارائه خدمات دارد و بدانیم به چه مقصدی سفر می‌کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سال جاری مبلغی به حمایت از دانش‌آموزان مدارس استثنایی اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: مبلغی برای ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرد و به دانش‌آموزان استثنایی در محدوده شهر اصفهان که سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در این مدارس تحصیل کردند کمک هزینه پرداخت شد.

کد خبر 711634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.