امیرعبداللهیان: آمریکا هیچ اعتباری برای حقوق زنان و بشر و کودکان قائل نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان و بشر و کودکان قائل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر_ در حاشیه جلسه «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی» در ژنو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جای تأسف است که در مرکز اروپایی سازمان ملل متحد هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: شاهد نسل‌کشی در فلسطین هستیم و بدتر اینکه آمریکایی که میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک است، در روزهای گذشته قطعنامه توقف کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این نشان می‌دهد آمریکا هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان و بشر و کودکان قائل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.

امیرعبداللهیان افزود: براساس وضعیت منطقه بارها اعلام کرده‌ایم اگر جنگ متوقف نشود، احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد؛ امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و برخی کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی هشدار داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد امکان یک انفجار غیرقابل کنترل و پیش‌بینی وجود دارد.

کد خبر 711546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.