گردشگری می‌تواند ارزش‌بخش میراث‌ فرهنگی و معنوی کوهستان باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: گردشگری می‌تواند ارزش‌بخش میراث‌فرهنگی و معنوی کوهستان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در اولین کنفرانس بین‌المللی کوهستان پایدار در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: کوهستان در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شده است و گردشگری می‌تواند ارزش‌بخش میراث‌فرهنگی و معنوی کوهستان باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر کوهنوردی، گردشگری کوهستان و گردشگری طبیعت به تدریج موقعیت خود را در اولویت گردشگران در سطح بین‌المللی پیدا کرده است، به صورتی که ۱۵ تا ۲۰ درصد گردشگران جذب کوهستان می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: دلیل اصلی این علاقمندی گردشگران به کوهستان رابطه محکمی است که انسان با طبیعت و کوهستان دارد و استفاده مناسب از این جریان‌های گردشگری منجر به توسعه فعالیت پایداری می‌شود که می‌تواند در بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی این مناطق مؤثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: گردشگری ماجراجویانه و به‌ویژه گردشگری کوهستان امروزه مورد توجه است و استان اردبیل به دلیل داشتن کوه‌های سبلان و باغرو، آب‌های گرم معدنی و احداث پیست‌های اسکی، واحدهای بومگردی، پل‌های معلق و محوطه‌های گردشگری در دامنه این کوه‌ها ظرفیت مناسبی در این حوزه دارد.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و تحقیقات مختلفی جهت ارائه آموزش عمومی و افزایش آگاهی از انواع فعالیت‌های گردشگری را انجام داده‌ایم که این تنوع در حوزه گردشگری می‌تواند وضعیت اقتصادی بومی‌های کوهستان را بهبود بخشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان با حضور هیئت‌ها و رسانه‌های بین‌المللی بود که در این فرصت ظرفیت گردشگری کوهستان‌های استان نیز معرفی شد.

کد خبر 711537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.