نخستین هاب دیجیتال حوزه گردشگری در یزد ایجاد می‌شود

تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف راه‌اندازی و اجرای اولین هاب دیجیتال و توسعه اکوسیستم دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در استان یزد با تاکید بر توسعه گردشگری فناورانه، نوین و خلاق میان میراث فرهنگی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، در راستای تحقق اهداف سند «یزد نوین» و معرفی یزد به عنوان شهر راهبرد گردشگری کشور و نیز اجرایی کردن طرح زنجیره ارزش گردشگری، تفاهم نامه اجرای اولین هاب دیجیتال حوزه گردشگری در یزد به امضای «سیدمحمد رستگاری» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، «مصطفی زارع زاده» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و «ابوالفضل فلاح» مدیرعامل شرکت دانش بنیان شارستان کهن یزد رسید.

دیجیتالی کردن فرآیندها و ذخیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر توسعه گردشگری پایدار، تعریف، برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی در حوزه اکوسیستم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در راستای مدیریت شهر میراث جهانی یزد، تشکیل و اجرای کنسرسیوم گردشگری با رویکرد هاب دیجیتال در توسعه و برندسازی شهر میراث جهانی یزد، تعامل با زیست‌بوم نوآوری و دیجیتال کشور و تسهیل ارتباط با بازار سرمایه و زیست‌بوم نوآوری در خدمات مالی و همچنین رشد و ارتقای گردشگری به صورت علمی و تخصصی با استفاده از امکانات شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی از اهداف این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

مدت زمان تعیین شده برای اجرای این تفاهم نامه که در ۱۱ ماده و سه نسخه تهیه و به امضای طرفین رسید، سه سال اعلام گشته در صورت تمایل به تداوم فعالیت‌های مشترک، قابل تکرار و تمدید خواهد بود.

سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد در نشست امضای این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد: هم‌افزایی دو مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی بسیار فراتر از گذشته رفته و طرفین بتوانند با استفاده و اشتراک ظرفیت‌های یکدیگر در جهت توسعه پایدار یزد گام بردارند.

وی به عملکرد موفق تیم شرکت دانش بنیان شارستان در شهرستان مهریز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه حرکت‌های امیدبخشی در مهریز توسط این تیم توانمند در حوزه دیجیتال اتفاق افتاده که امیدواریم تداوم یابد و با توجه به نبود کار منسجم در استفاده از حوزه‌های هوشمند در بخش گردشگری، با امضای این تفاهم نامه ضمن حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری و صنایع دستی استان، در جهت رفع مشکل مردم اقدام مؤثری انجام دهیم.

«مصطفی زارع زاده» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با تأیید عملکرد این شرکت دانش بنیان در شهرستان مهریز با وجود محدودیت‌ها و کمبودها در حوزه مدیریت یکپارچه این باغ شهر تاریخی استان یزد، گفت: ضعف شدیدی در مدیریت یکپارچه حوزه دیجیتال وجود دارد ولی در قالب این تفاهم نامه می‌توان مدل جدیدی را در این حوزه به کشور ارائه کرد تا یزد در این مقوله نیز پیشرو در کشور باشد.

ابوالفضل فلاح، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این طرح، گفت: این طرح با توجه به مجوزهای اخذ شده به صورت پایلوت در یزد اجرایی خواهد شد و هدف از آن ایجاد یک مرکز فرماندهی دیجیتال در حوزه میراث است.

وی با اشاره به فازبندی شدن عملیات اجرایی طرح، گفت: قطعاً اجرای چنین طرحی نیاز به ابزارهای اجرایی دستگاه‌های مربوطه دارد که این تفاهم نامه نیز در همین راستا منعقد می‌شود.

کد خبر 711459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.