نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی ابلاغ شد

وزارت نیرو باهدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی را ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، با ابلاغ مصوبه نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو، قیمت خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی مشمول طرح حمایت از اقشار کم‌درآمد به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

امکان خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه‌ساز در مدارس و مؤسسات آموزشی با نرخ ۳۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلووات‌ساعت فراهم شده است.

این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه‌های ساخته شده توسط اقشار کم‌درآمد و خیرین مدرسه‌ساز، مشمول اعمال ضرایب کاهشی نرخ خرید (ضریب دوره) در رقم صورت‌حساب نهایی در ابتدای سال‌های هشتم، دوازدهم و شانزدهم نمی‌شوند.

بنابراین گزارش باتوجه‌به درنظرگرفتن تعرفه‌های حمایتی و ویژه برای این دسته از نیروگاه‌ها، افزایش نرخ بابت امتیاز بومی‌سازی به این نیروگاه‌ها اعمال شده و مجدداً محاسبه نمی‌شود.

همچنین قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات و کمتر، برای هر کیلووات‌ساعت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

علاوه‌برآن نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات تا یک مگاوات برای هر کیلووات‌ساعت ۲۲ هزار ریال تعیین شده است.

نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

بنابراین گزارش در صورت درخواست سرمایه‌گذار، نرخ پایه قراردادهایی که قبل از این مصوبه از محل ماده ۶۱ به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مبادله شده‌اند، قابل‌اصلاح به نرخ‌های جدید ابلاغی با رعایت سایر شرایط اعلام شده در این مصوبه است.

کد خبر 711440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.