احداث ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری در قزوین

شهردار قزوین از ساخت ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری در قزوین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه برای تردد درون‌شهری است تا بتوانیم سهمی در کاهش آلایندگی هوا داشته باشیم.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این ایستگاه‌های دوچرخه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه با هدف انجام امور درون‌شهری در نقاط مختلف سطح شهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از مزایای اجرای این عملیات، ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه برای تردد درون‌شهری است تا در این روزهایی که سوزاندن سوخت فسیلی منجر به آلودگی هوا شده است، بتوانیم سهمی در کاهش میزان آلایندگی هوا داشته باشیم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه، احداث مسیرهای دوچرخه جدیدالاحداث و بازسازی و بهسازی جداکننده مسیر دوچرخه (بتنی استاندارد به جای فلزی) برای نخستین‌بار در مینودری قزوین انجام شده است.

صباغی از آماده‌سازی بستر میانی بلوار شهید مطهری برای تغییر الگوی کاشت توسط سازمان فضای سبز خبر داد و تصریح کرد: در راستای تدابیر مدیریتی به منظور مصرف بهینه آب و متناسب‌سازی طرح‌های کاشت با شرایط آب و هوایی قزوین، چمن‌های بستر میانی بلوار شهید مطهری به طول دو کیلومتر حذف شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بازطراحی جدید فضای سبز این بلوار به‌زودی عملیات کاشت گیاهان پرچینی کم‌آب آغاز خواهد شد که متناسب با گیاهان جدید، سیستم آبیاری این بلوار نیز از بارانی به قطره‌ای تغییر پیدا می‌کند و نتایج حاصل از اجرای این طرح، استفاده از منابع آب صرفه‌جویی شده در طرح‌های توسعه فضای سبز شهری است.

شهردار قزوین گفت: طی دو سال اخیر طرح اصلاح و جایگزینی گیاهان پوششی و پرچینی به جای چمن در بخش‌هایی از فضای سبز شهری از جمله بلوارهای آیت‌الله خامنه‌ای، شهید باهنر و قطعات پراکنده شهری اجرا شده که علاوه بر حفظ فواید اکولوژیکی و زیبایی سیما و منظر شهر، موجب کاهش قابل ملاحظه مصرف آب و هزینه‌های نگهداری شده است.

کد خبر 711433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.