ماجرای اظهارات آیت‌الله مظاهری در دیدار با رئیس‌جمهور چه بود؟

یکی از رسانه‌ها روز یکشنبه با انتشار خبری مبنی بر دیدار آیت‌الله مظاهری با رئیس‌‎جمهور نکاتی را درباره عملکرد اقتصادی دولت مطرح کرد، اما پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری روز گذشته در اطلاعیه‌ای انتشار محتوای این دیدار خصوصی با رئیس‌جمهور را خودسرانه و نادرست دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رئیسی هفتم مهر سال جاری، در حاشیه سفر به اصفهان با آیت‌الله مظاهری، مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد که خبر این دیدار نیز در همان زمان توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شد اما حالا پس از گذشت بیش از دو ماه از این دیدار، یکی از رسانه‌ها روز یکشنبه، نوزدهم آذر، اخباری غیر رسمی از محتوای این دیدار را منتشر کرد. پس از انتشار این خبر، برخی از رسانه‌های وابسته به یکی از جریانات سیاسی نیز آن را دستاویزی برای زیر سوال بردن اقدامات و عملکرد مثبت اقتصادی دولت سیزدهم قرار دادند.

در قسمتی از متن این خبر آمده است «این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه در ۴۰ سال و بلکه ۱۰۰ سال اخیر اقتصاد کشور به اندازه دولت کنونی ضعیف نبوده است؛ بر حل معضلات اقتصادی که در نتیجه آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز پدید آمده است، تاکید کرد.»

ماجرای اظهارات آیت الله مظاهری در دیدار با رئیس جمهور چه بود؟

این در حالی است که پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، روز گذشته، بیستم آذر، در واکنش به این خبر، اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد «شب گذشته برخی از خبرگزاری‌ها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری «مدظله» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم می‌داند:

اولاً: چنان‌که پیش از این نیز مکرراً اعلام شده است همه اخبار مربوط به آیت‌الله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظّم‌له، منعکس و منتشر می‌شود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.

ثانیاً: اقدام خودسرانه خبرگزاری‌های مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آن‌هم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفه‌ای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازع‌ها و اختلافات بی‌حاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانه‌های خبری و کنشگران سیاسی، به این نکته مهم، توجه و التزام داشته باشند.»

همچنین در این اطلاعیه آمده است که حق پیگیری قانونی در این زمینه برای این پایگاه اطلاع‌رسانی محفوظ است.

لازم به ذکر است که پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان، به دلیل خصوصی بودن این دیدار، تاکنون هیچ خبری که متضمن محتوای این دیدار باشد منتشر نکرده است.

ماجرای اظهارات آیت الله مظاهری در دیدار با رئیس جمهور چه بود؟

پس از این اتفاق، این رسانه صبح امروز در اقدامی جدید، ضمن تاکید دوباره بر محتوای دیدار آیت الله رئیسی و آیت الله مظاهری بدون پاسخ به بخش‌های دیگر بیانیه‌ی دفتر آیت الله مظاهری مبنی بر عدم رعایت تقوا در گفتار و نادرست بودن این خبر نوشت: «گرچه این خبر با واکنش دفتر آیت‌الله مظاهری روبه‌رو شده و انتشار آن را اقدامی «خودسرانه» خوانده اما با این حال این گفته‌ها تکذیب نشده است.»

به نظر می‌رسد تلاش‌های دولت در ابعاد مختلف دیپلماسی و حوزه اقتصادی و کاهش تورم با واکنش جهت‌دار برخی مواجه شده است و رسانه‌های خاص سیاسی تلاش می‌کنند بر اقدامات مثبت دولت سرپوش بگذارند. پرونده چای دبش و اتفاقات پیرامون آن از جمله موضوعات دیگری بود که این رسانه‌ها این روزها درباره آن صحبت کرده‌اند هر چند رئیس‌جمهور در سخنرانی خود با تأکید بر اینکه این فساد ۹ ماه پیش توسط دولت کشف و اعلام شده بود؛ اعلام کرد: «مشکل دزدی زمانی حل می‌شود که دزدان تحویل محکمه شوند. ساختار فسادزا باید اصلاح و نتیجه‌اش به مردم گزارش شود. در قضیه اخیر دولت ٩ ماه پیش موضوع را کشف و اعلام کرد؛ در رسانه ملی هم برای تشریح این موضوع، چهار میزگرد برگزار شد؛ به‌جای بازخوانی صرف خبر ٩ ماه پیش، حالا انتظار می‌رود که اقدامات انجام‌شده پیرامون آن کشف، به مردم گزارش شود.»

ماجرای اظهارات آیت الله مظاهری در دیدار با رئیس جمهور چه بود؟

کد خبر 711376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.