سال گذشته بیش از ۴۹ هزار نفر از چین به اصفهان سفر کردند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۴۹ هزار و ۲۷۵ نفر از کشور چین به اصفهان سفر کرده‌اند، گفت: سیاست ما بر این است که در ساخت هتل بخش خصوصی مشارکت کند، در این راستا پیشنهاداتی آماده کرده‌ایم که هیئت چینی می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد عصر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در دیدار مدیران شهری اصفهان با هیئتی از شهر شیان چین با اشاره به حضور پیشین یک هیئت چینی و وزیر مختار سفارت چین در اصفهان اظهار کرد: آن زمان درباره دغدغه‌های یک گردشگر چینی در اصفهان صحبت شد، ما نیز دغدغه‌هایی برای انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی با شهر شیان داشتیم و برنامه‌ها مطرح شد، حتی در نظر داشتیم مکانی را به نام شهر شیان نام‌گذاری کنیم.

وی افزود: در آن جلسه شهردار اصفهان ایده ساخت هتل با همکاری اصفهان و شیان را مطرح کرد تا دغدغه گردشگران چینی رفع و این هتل به نام شهر شیان ساخته و معماری این شهر در آن در نظر گرفته شود؛ این یک پیشنهاد فوق‌العاده بود که وزیر مختار سفارت چین از آن استقبال کرد و ما امیدوار شدیم برنامه‌ریزی‌های بهتری در این زمینه با نمایندگان شیان داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: هم‌اکنون هفت ماه و هفت روز از آن زمان گذشته است و ما بسیار پیگیر این موضوع بوده‌ایم، در آن جلسه وزیر مختار سفارت چین اشاره کرد که رویداد خواهرخواندگی باید با برنامه‌ریزی بلند مدت اجرا شود؛ از همان روز ما برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم، اما پاسخی از طرف چینی دریافت نکردیم و به همین جهت حضور هیئت چینی و گفت‌وگو در این زمینه برای ما ارزشمند و حیاتی است.

وی ادامه داد: در طول این مدت نیازها و فرصت‌های ویژه دیگری نیز ایجاد شد که امیدوارم در این جلسه برای پیگیری کارها نمایندگان ویژه تعیین شود.

معرک‌نژاد با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۲۷۵ نفر از کشور چین سال گذشته به اصفهان سفر کرده‌اند، اظهار داشت: سیاست ما بر این است که در ساخت هتل بخش خصوصی مشارکت کند، در این راستا پیشنهاداتی آماده کرده‌ایم که هیئت چینی می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندیم سه موضوع سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل بر اساس مدل‌های صحیح، تعاملات در حوزه گردشگری و تفریحی و برگزاری جشن خواهرخواندگی در زمان حضور هیئت چینی در اصفهان مورد بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 711289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.