بیشترین سرچ‌های گوگل در ۲۰۲۳

داده‌ها حاکی از آن است که پدیده فرهنگی «باربنهایمر» امسال در صدر فهرست جهانی جست‌وجوهای گوگل قرار گرفت و پس از آن یوروویژن و ChatGPT در سراسر اروپا مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوگل با انتشار فهرستی از سرچ‌های انجام‌گرفته در این موتور جست‌وجو از یکم ژانویه تا بیست‌وهفتم نوامبر سال جاری، خلاصه‌ای از آنچه مردم در ۲۰۲۳ بیشترین سرچ را در مورد آن داشته‌اند، به نمایش گذاشت.

مطابق با این فهرست، در بخش روندهای خبری «جنگ اسرائیل و حماس» در صدر فهرست جست‌وجوهای جهانی قرار گرفت و پس از آن «زلزله ترکیه و سوریه» در فوریه و «انفجار زیردریایی تایتان» که به سمت تایتانیک حرکت می‌کرد، بیشترین جست‌وجو را به خود اختصاص دهد. سرچ درباره انفجار این زیردریایی برای هفته‌ها در ماه ژوئن بر سایر اخبار غالب بود.

در زمینه پدیده‌های فرهنگی نیز پرفروش‌ترین فیلم امسال در گوگل «باربی» و پس از آن «اوپنهایمر» مشخص شد. «باربنهایمر» که برگرفته از دو فیلم پرفروش سال بود به عنوان یک پدیده فرهنگی بارها از سوی کاربران جست‌وجو شد.

بیشترین سرچ‌های گوگل در ۲۰۲۳

«جرمی رنر» که پس از جان سالم به در بردن از تصادفی به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و برف‌روبی در ژانویه به تیتر خبرها تبدیل شده بود، از جمله افراد مشهوری در این لیست به‌شمار می‌رور که بیشترین جست‌وجوها را به خود اختصاص داده است. «متیو پری» و «تینا ترنر» فقید نیز در صدر فهرست پرجست‌وجوترین سلبریتی‌های درگذشته طی سال جاری قرار گرفتند.

در بخش برنامه‌های تلویزیون، «آخرینِ ما»، «چهارشنبه» و «جینی و جورجیا» سه نمایش پرطرفدار در ۲۰۲۳ بودند.

آهنگ ژاپنی «آیدل» از یوآسوبی، جایگاه برترین آهنگ پرطرفدار در جست‌وجوهای گوگل رخ از آن خود کرد. پس از آن نی آهنگ «این را در یک شهر کوچک امتحان کنید (Try That In A Small Town)» از ستاره آمریکایی جیسون آلدین و آهنگ «دیس نهایی» از شکی را بیشترین سرچ را داشته‌اند. شکی را همچنین در سال جاری بیشترین موضوع سرچ‌شده گوگل در بخش موسیقی جهان بود.

طبق داده‌ها همچنین سایت‌های اروپایی در صدر فهرست جست‌وجوهای جهانی قرار گرفتند. در بخش جست‌وجوهای جهانی درباره موزه‌ها، پارک‌ها و استادیوم‌های ورزشی، اروپا بیشترین محبوبیت را داشته و در صدر فهرست سرچ‌ها قرار گرفته است.

چهار مورد از پنج پارک برتر پر جست‌وجوی سال جاری در اروپا قرار دارند که «پارک گوئل بارسلونا» رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن «پارک مرکزی نیویورک»، «هاید پارک لندن»، «پارک ال رتیرو مادرید» و «ویلا بورگزه رم» قرار گرفتند. برترین موزه‌هایی که مردم در گوگل جست‌وجو کردند نیز شامل «لوور پاریس»، «موزه اورسی» و «موزه بریتانیا» و «موزه تاریخ ملی لندن» بود.

بیشترین سرچ‌های گوگل در ۲۰۲۳

گزارش جست‌وجوی سال گوگل همچنین سرچ‌ها را بر اساس منطقه و کشور تجزیه کرد و نشان داد در اروپا، مسابقه آهنگ یوروویژن یکی از جست‌وجوهای برتر ۲۰۲۳ بوده است. دومین فرد مشهور پر جست‌وجو «لورین برنده یوروویژن» بود و «شرکت فنلاندی کاریا» در یوروویژن در صدر جست‌وجوهای این کشور قرار داشت.

یکی از مهم‌ترین جست‌وجوهای آلمان، «گروه متال رامشتاین» بود که رهبر آن در تابستان درگیر اتهامات تجاوز جنسی و البته رفع اتهام شد. بیشترین سرچ فرانسوی‌ها نیز جست‌وجوی عبارت «چگونه از شر ساس خلاص شویم؟» بود. اسپانیایی‌ها در سرچ‌هاس خود بیشتر به‌دنبال دستورالعمل‌هایی برای پخت «سرانوی لیمو» بودند و ایرلندی‌ها بیشتر طرز کار «هواپز» علاقه را سرچ کرده بودند.

هوش مصنوعی امسال نیز یک روند جهانی گسترده بود و علاقه به آن موتورهای جست‌وجو، سایت‌های خبری و ویکی‌پدیا را فراگرفت. «ChatGPT» بیشترین واژه فناوری سرچ شده در گوگل در کشورهای اتریش، بلژیک، لتونی، لیتوانی، اسپانیا، سوئیس و آلمان در سال جاری بود.

بیشترین سرچ‌های گوگل در ۲۰۲۳

فهرست کامل‌تر این جست‌وجوها با سرچ عبارت Google's “Year in Search در موتور جست‌وجوگر گوگل در دسترس است.

کد خبر 711272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.