پاسداشت آداب و رسوم فرهنگی رسالت شورای شهر است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج گفت: رسالت کمیسیون فرهنگی شورای شهر کمک به حفظ آداب و رسوم و آئین‌های فرهنگی است که ریشه در گذشته و سنت‌های شهر سنندج دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با محوریت هماهنگی برای برگزاری برنامه‌هایی مرتبط با شب یلدا در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: رسالت کمیسیون فرهنگی شورای شهر کمک به حفظ آداب و رسوم و آئین‌های فرهنگی است که ریشه در گذشته و سنت‌های شهر سنندج دارد.

وی افزود: شب یلدا را پیش‌رو داریم که می‌طلبد با توجه به اهمیت این شب در فرهنگ مردم استان کردستان، شورا و شهرداری نیز با همفکری و تعامل با یکدیگر برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این شب برگزار کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: شاداب‌سازی محیط شهری، نصب المان‌های مرتبط و برگزاری مسابقه عکاسی از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در آستانه شب یلدا برگزار شد.

علی اصغری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج نیز در این جلسه از آماده‌سازی المان‌های مرتبط با شب یلدا در شهر سنندج خبر داد و گفت: ۲۰ المان همزمان با شب یلدا در میدان آزادی و سایر نقاط شهر سنندج جانمایی و نصب خواهد شد.

در این جلسه همچنین سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج اظهار کرد: مسابقه عکاسی مرتبط با شب یلدا در شهر سنندج برگزار خواهد شد و با همت انجمن‌های مردمی و مؤسسات خیریه برنامه‌هایی با محوریت گرامیداشت شب یلدا در مکان‌هایی همچون سرای سالمندان یا حاشیه شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 711221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.