اجرای پروژه‌های بهسازی در بافت تاریخی قم نیازمند تسهیل‌گری است

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان تسهیل‌گری است، چراکه اجرای پروژه در بافت تاریخی و فرسوده نیازمند وجود سازمان‌ها و نهادهای تسهیل‌گر است.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: بودجه سازمان نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است، زیرا یکی از رویکردهای اصلی سازمان رویکرد تسهیل‌گری است به این معنا که پروژه‌ها را میان مناطق و سازمان‌ها تقسیم می‌کند؛ بنابراین ممکن است بودجه سازمان چندین هزار میلیارد باشد، اما بودجه ثبت شده برای سازمان ۳۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بودجه محور فرهنگی در شهرداری بسته شده است، اما با توجه به مصوبات بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ موفق شدیم حدود ۴۰ درصد منابع را خارج کنیم که این امر موجب شد بودجه سازمان کمتر شود در حالی که حجم عملیات عمرانی بیشتر شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق در حوزه تسهیل‌گری بحث کارسازی برای پشتیبانی اراضی ۴۸ هکتاری است و به ویژه در سال جاری جذب منابع ۴۸ هکتاری شتاب خوبی گرفت.

خاکی ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵ هزار مترمربع از اراضی ۴۸ هکتاری را کارسازی کرده‌ایم و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های شهری کارسازی و برای صددرصد خالص برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 711146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.