اسلام متعالی‌ترین جهان بینی را دارد

امام جمعه شهرستان بجنورد گفت: قرآن و اسلام متعالی ترین و مترقی‌ترین جهان‌بینی را در جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _شنبه هجدهم آذر_ در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: سعادت، خوشبختی و عاقبت به خیری یک ملت مرهون وجود نگاه مثبت و جهان‌بینی متعالی و برنامه‌ای مترقی است که دین، آن را عرضه می‌کند.

وی افزود: امروز مفتخریم در همه دنیا، هیچ جهان‌بینی‌ای مترقی‌تر و متعالی‌تر از اسلام وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه خداوند قرآن کریم را برای جامعه بشری نازل کرده است، ادامه داد: تنها کتاب الهی در دنیا، قرآن کریم است؛ تمام کتب دیگری که از آن‌ها به عنوان کتاب‌های الهی یاد می‌شود، یا از بین رفته یا تحریف شده‌اند؛ اما قرآن کریم معجزه‌ای است که خداوند از آن محافظت کرده و دین اسلام را به زیباترین وجه برای امت آخرالزمان بیان کرده است.

نوری گفت: همه تفسیرها و تحلیل‌های فرستادگان الهی از ابتدای خلقت بشریت، برای قرآن بوده است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای نورانی داشته باشیم، محبت را در خانواده بیشتر کنیم و جای شیطان را در زمین تنگ کنیم، باید قرآن بخوانیم و از درس‌ها و توصیه‌های آن پند بگیریم.

حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه نیز در اختتامیه این مسابقات، اظهار کرد: اگرچه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روی کاغذ دارای رتبه‌های برتر است، اما باید گفت مردم خراسان شمالی رتبه اول را در این دوره از مسابقات کسب کردند.

وی با قدردانی از مسئولان خراسان‌شمالی برای آماده‌سازی بستر برپایی این مسابقات، گفت: برای برپایی این مسابقات شاید تاکنون ۱۰۰ جلسه برگزار و نتیجه بیش از ۸۰ جلسه آن به خراسان شمالی ختم شده است.

وی گفت: در این راستا، باید به انتخاب خراسان شمالی برای برپایی این دوره از مسابقات از سوی ریاست اوقاف و امور خیریه کشور تبریک گفت.

کد خبر 710668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.