شناسایی ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریامحور خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به شناسایی ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریامحور، گفت: سفرهای دریایی درون استانی و فرا استانی با استان‌های همجوار در امتداد سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان، همچنین سفرهای بین‌المللی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده امروز _شنبه هجدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت گردشگری طی دهه‌های اخیر رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته است، که یکی از مهم‌ترین آثار این رشد، میزان اشتغال ایجاد شده در میان بخش‌های صنعت گردشگری است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر در راستای شناخت ظرفیت‌های گردشگری مطالعات جامعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای رونق توسعه گردشگری دریایی و بهره‌برداری از سواحل خوزستان در چند سطح در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب فصل نوینی را در حوزه اقتصاد دریا محور باز شد و امید را در دل ساحل‌نشینان برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت افزایش داده است.

ارسطوزاده با اشاره به اینکه خوزستان دارای بیش از ۳۰۰ کیلومتر ساحل است، تصریح کرد: شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و هندیجان شهرهای ساحلی و بندری هستند که از دیرباز محل مراودات و دادوستد خارجی بوده‌اند، که می‌توانند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خوزستان، اضافه کرد: با وجود ظرفتیت‌هایم مناسب گردشگری در استان به‌رغم وجود صنایع سنگین، به ویژه در حوزه نفت گاز پتروشیمی، کاستی و کمبود زیادی در زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد و به ظرفیت گردشگری دریایی کمتر بها داده شده است و حضور این صنایع در حوزه گردشگری ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت گردشگری در خوزستان، تصریح کرد: در فاز نخست با بررسی و شناخت از وضعیت موجود و چگونگی ایجاد رونق و توسعه گردشگری با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها که قابلیت بهره‌برداری دارند اقدام شده است، این مرحله شامل ایجاد مسیرهای آبی برای انجام سفرهای دریایی نیز داخلی و بین‌المللی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در گام دوم مطالعات برای توسعه، ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در کرانه و پس کرانه سواحل است، از این رو بیش از ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی شناسایی شده که هر یک از طرح‌ها مولد اشتغال در حوزه گردشگری خواهند بود.

ارسطوزاده افزود: سفرهای دریایی درون استانی و فرا استانی با استان‌های همجواری در امتداد سواحل خلیج فارس و دریای عمان همچنین سفرهای بین‌المللی مورد توجه ویژه قرار گرفته و طبق برنامه ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی با فعالان حوزه گردشگری در کشورهای همسایه در جهت توسعه گردشگری دریایی از دیگر اهداف این طرح است.

کد خبر 710510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.