صدور هشدار سطح سیاه در مادرید به دنبال افزایش گردشگران

ازدحام بیش از حد جمعیت ساکنین و گردشگران در مادرید به‌دنبال تعطیلات کریسمس، هشداری موسوم به «سطح سیاه» را در آن فعال کرده که مسدود شدن خیابان‌های مرکز شهر را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش گردشگری در اسپانیا با فعال کردن معیار سطح سیاه به‌دنبال هجوم بازدیدکنندگان به مادرید در فصل جشن کریسمس به اوج خواهد رسید و به این ترتیب ممکن است خیابان‌های مرکز این شهر به دلیل ازدحام بیش از حد در شهر بسته شود.

افزایش گردشگری در اسپانیا

تعداد گردشگران اسپانیا در تمام سال و نه‌تنها طی دسامبر در حال افزایش است. در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۲ اسپانیا پذیرای ۷۴.۷ میلیون گردشگر در طول تعطیلات مختلف بود که ۱۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد. این کشور در اکتبر سال جاری که به‌طور معمول یک ماه گردشگری محسوب نمی‌شود، ۸.۱۷ میلیون گردشگر بین‌المللی داشت که ۱۳.۹ درصد بیشتر از اکتبر ۲۰۲۲ است. اسپانیا در نوامبر ۲۰۲۳ نیز شاهد ورود ۳.۳ میلیون گردشگر خارجی بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و کشورهای شمال اروپا بیشترین سهم را در رشد گردشگری بین‌المللی داشته‌اند و اسپانیا با بهبود مطلق و کامل این بخش همچنان پیشرو است. این کشور در حال تنوع بخشیدن و غیرفصلی کردن جریان‌های گردشگری است تا با کاهش وابستگی سفرها به فصل تعطیلات و تابستان به گردشگری پایدارتر دست پیدا کند.

صدور هشدار سطح سیاه در مادرید به دنبال افزایش گردشگران

اعلام سطح سیاه ازدحام جمعیت در مادرید

پایتخت اسپانیا به دلیل هجوم بالای بازدیدکنندگان به این شهر در طول دوره کریسمس، معیاری موسوم به «سطح سیاه» را فعال کرده است. این اقدام به‌دنبال مدیریت امنیت و جابه‌جایی در شهر است و تنها زمانی انجام می‌گیرد که اشباعی استثنایی در فضاهای عمومی و حمل‌ونقل وجود داشته باشد. به این ترتیب پلیس شلوغ‌ترین خیابان‌ها را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین رصد می‌کند و با هجوم حداکثری مردم، خیابان‌ها را بسته و به عابران پیاده اجازه می‌دهد از منطقه خارج شوند، اما ورود به آن ممنوع خواهد بود.

مادرید در حال حاضر حدود ۴۵۰ مأمور پلیس شهرداری و ۸۵۰ مأمور اضافی برای روزهای شلوغ استخدام کرده است که شهر را در طول فصل تعطیلات زیر نظر خواهند داشت. ازدحام بیش از حد تعطیلات کریسمس در مادرید باعث می‌شود هر دو حمل‌ونقل عمومی و خصوصی نیز تحت تأثیر اقدامات ویژه سطح سیاه قرار گیرند.

صدور هشدار سطح سیاه در مادرید به دنبال افزایش گردشگران

افزایش هزینه‌های گردشگران در اسپانیا

هجوم گردشگران به اسپانیا با افزایش هزینه‌ها در شهر همراه است. هر گردشگر این کشور طی اکتبر به‌طور متوسط ۱۲۶۰ یورو هزینه کرده است که ۹.۸ درصد بیشتر از سال گذشته و ۱۴.۹ درصد بیشتر از ۲۰۱۹ است. هزینه روزانه نیز رشد داشته است، به‌طوری که هر گردشگر روزانه ۱۸۵ یورو در اکتبر یعنی ۱۵ درصد بیشتر از ۲۰۱۹ هزینه کرده است. دلیل اصلی افزایش هزینه‌های گردشگری افزایش قیمت‌ها در کشور است که در می ۲۰۲۳ حدود ۱۵ درصد بیشتر از ۲۰۱۹ بود.

تأثیر مثبت گردشگری بر مشاغل در اسپانیا

فعالیت‌های مرتبط با گردشگری در اسپانیا در فاصله آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ با اشتغال تقریباً ۱۵۰ هزار کارمند بیشتر از سه ماهه مشابه سال‌های گذشته همراه و ۲۵ درصد از کل مشاغل جدید ناشی از فعالیت‌های مرتبط با گردشگری بوده است.

بخش گردشگری یکی از موتورهای اصلی اقتصادی اسپانیا است. این کشور همچنان به ایجاد مشاغل مرتبط با فعالیت‌های گردشگری ادامه می‌دهد و این اقدام را به روشی قوی‌تر و تحت شعار کیفیت، ثبات و تعالی انجام می‌دهد.

صدور هشدار سطح سیاه در مادرید به دنبال افزایش گردشگران

کد خبر 710493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.