مشکلات حمل‌ونقل چه تاثیری بر فرصت‌های شغلی جوانان می‌گذارد؟

نتایج مطالعات انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که مشکلات حمل‌ونقل دسترسی جوانان به فرصت‌های حیاتی را محدود می‌کند و نیاز به تغییرات فوری سیاست‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جایگزین را برجسته می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با توجه به پژوهش جدید انجام شده در بریتانیا، مشکلات حمل‌ونقل مانع دسترسی جوانان به فرصت‌های حیاتی در حوزه کار و تحصیل می‌‎شود؛ افراد ۱۶ تا ۲۴ سال در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱ درصد کمتر از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله سفر کردند و این شکاف در دو دهه گذشته افزایش یافته است، این گزارش بر خطر بالقوه محرومیت اقتصادی و اجتماعی جوانان بدون دسترسی به ماشین و وسایل حمل‌ونقل عمومی تاکید می‌کند.

با بدتر شدن شرایط حمل‌ونقل جوانات، لازم است سیاست حمل‌ونقل تغییر کند، پژوهش یادشده در دسترس بودن و هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را به عنوان موانع اصلی شناسایی می‌کند، گاهی اوقات فقدان گزینه‌های حمل‌ونقل و بار مالی جابه‌جایی مانع دستیابی جوان‌ها به فرصت‌هایی مانند تجربه کاری یا شغل بهتر شده است.

بنابراین از دولت‌های محلی و ملی درخواست شده است که نیازهای جوانان را در زمینه تصمیم‌گیری‌های حمل‌ونقل اولویت‌بندی کنند، این تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری اختصاصی بلندمدت در بهبود وضعیت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی شود؛ وجود موانع حمل‌ونقل ضربه بزرگی به اقتصاد آینده و جوامع وارد می‌کند که به شدت آسیب‌رسان خواهد بود، راه‌حل برطرف کردن این مشکل بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی و دسترسی به دوچرخه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری است.

با توجه به پژوهش انجام شده، در صورت بهبود کیفیت وسایل نقلیه عمومی وابستگی جوانان به خودروهای شخصی کاهش پیدا می‌کند و تشویق می‏‌شوند از گزینه‌های مختلف حمل‌ونقل پایدار از جمله وسایل نقلیه عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استقبال کنند.

کد خبر 710217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.