استفاده از گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم در طرح ساماندهی بوستان آیه

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با تلاش واحد فضای سبز منطقه در طرح ساماندهی بوستان آیه، ۱۲۰۰ متر مربع کاشت چمن گرمسیری مقاوم به کم‌آبی، کاشت درختان و درختچه‌های زینتی با نیاز آبی کم، ایجاد باغچه‌های گل دائم و فصل اجرا شده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش بارندگی و تکرار تجربه تلخ خشک‌سالی در ایران نیازمند اجرای برنامه‌های هدف‌مند و حساب شده‌ای است که در این میان کشت گیاهان با نیاز آبی کم یکی از مؤثرترین راهکارها در این درباره است.

وی افزود: پارک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین فضاهای فراغتی در فضای شهر پذیرای طیف متنوعی از گروه‌های بازدیدکننده است و علاوه بر تأثیر کالبدی، ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نقش مهمی در بر آوردن نیازهای ساکنان شهرها دارند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای سبزی که در اختیار منطقه قرار دارد، ۱۶.۲۹ مترمربع و سرانه فضای سبز اکولوژیک ۱۸.۳ مترمربع است، گفت: ساماندهی بوستان آیه به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۹ اصفهان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، تصریح کرد: در طرح ساماندهی بوستان آیه علاوه بر کاشت گونه‌های مقاوم به نیاز آبی کم شامل سرو شیراز، توت زینتی، پرچین زرشک، رز نسترن سفید، کاشت ۱۲۰۰ متر مربع چمن مقاوم به کم‌آبی در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری و تأثیرات طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه تصریح کرد: در طرح ساماندهی بوستان آیه همزمان با تسطیح، تعویض و بهسازی خاک، عملیات واکاری درختان، کاشت ۷۵ اصله درخت، ساماندهی مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع از باغچه‌های گل دائم و ایجاد باغچه‌های گل رز در حال انجام است.

کد خبر 710107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.