شهرداری قم با همت خود به سبز شدن شهر کمک کرده است

امام جمعه پردیسان قم گفت: شهرداری با همت خود به سبز شدن و بهبود وضعیت اقلیمی قم کمک کرده است و در زنده نگه‌داشتن ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین روا شده، موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در پویش ملی صبح زیتون اظهار کرد: هدف عمده از کاشت درخت زیتون این است که در دین اسلام به کاشت درخت تاکید شده و پاداش صدقه دارد، به‌ویژه اینکه درخت مثمر باشد.

وی افزود: قرار است یاد فلسطین در رأس اخبار دنیا باقی بماند، بنابراین تلاش شده است که یاد شهدا را زنده نگه داریم، همچنین توجه جهانیان را باید به مسئله فلسطین و ظلمی که بر آن‌ها روا شده است، جلب کنیم‌.

امام جمعه پردیسان قم با بیان اینکه سرلوحه برنامه‌های شهرداری اقدامات فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شهرداری با همت خود به سبز شدن و بهبود وضعیت اقلیمی قم کمک می‌کند و در زنده نگه‌داشتن ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین روا شده، مؤثر بوده است.

اهمیت کاشت درخت در جلوگیری از آلودگی هوا

مسعود ترابی، مدیر مرکز مطالعات منابع طبیعی استان قم نیز در این مراسم تاکید کرد: کاشت یک میلیارد درخت در کشور برای جلوگیری از آلودگی و کاهش درجه حرارت زمین انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: زیتون از مقاوم‌ترین درختانی است که استقامت خوبی دارد و نماد صلح است؛ بنابراین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ترابی ادامه داد: درخت زیتون از درختان مثمر است که به‌راحتی در فضای سبز می‌تواند رشد کند و سازگاری خوبی با محیط دارد.

کد خبر 710100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    قم شهری که به زمین کنار خیابان تا هفت طبقه مجوز ساخت می دهد ولی چند من آن طرف داخل کوچه دوطبقه بدون طبقه منفی
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    1 0
    فقط دربیست سال اخیر چندهزارهکتار باغ داخل قم،نابود شده،بعدچجوری شماسبزکردین