رفع مشکل معلولان مازندرانی تا پایان دولت سیزدهم

استاندار مازندران گفت: طبق برنامه مشکل مسکن جامعه معلولان مازندران تا پایان دولت سیزدهم باید حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سید محمود حسینی‌پور در مراسم اهدای جهیزیه زوج معلول استان مازندران در ساری با بیان اینکه امروز معلولان به عنوان قشر مؤثر جامعه همانند افراد عادی فرصت‌های لازم و برابر را در جامعه پیدا کردند، اظهار کرد: نمونه موفقیت معلولان، کسب رتبه ۲۵ سراسری کنکور امسال توسط یک معلول ساروی است.

وی افزود: جامعه معلولان در همه حوزه‌ها فعال هستند و دولت موظف است تا در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال معلولان نیز اقدام عملی کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه طبق برنامه مشکل مسکن جامعه معلولان مازندران تا پایان دولت سیزدهم باید حل و فصل شود، ادامه داد: اشتغال معلولان نیز در در اولویت برنامه‌های استان است، فشارهای معیشتی خانواده‌های دارای افراد معلول نیز با استفاده از منابع مولدسازی، کاهش خواهیم داد.

حسینی پور با توضیح این نکته که در دولت سیزدهم، کار جهادی در بهزیستی مازندران نسبت به شناسایی افراد خانواده معلول که امکانات ابتدایی نداشته‌اند، شده است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و مولدسازی، در ۲ سال اخیر افراد معلول زیادی به کار گرفته شدند.

وی به اهمیت فعالیت جامعه معلولان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: دولت با همکاری شهرداری‌ها متناسب‌سازی فضای شهری را با هدف ارائه خدمات مطلوب به افراد معلول نیز توجه داشته است.

استاندار مازندران حمایت معنوی از جامعه معلولان را از تکالیف مهم مسؤولان مازندران برشمرد و بر لزوم اهتمام ویژه به این مقوله تاکید کرد.

حسینی پور با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه جامع برای حضور معلولان در مازندران تدوین شده است، گفت: جامعه معلولان مازندران از منظر تحصیلات نیز رشد قابل توجهی دارند که باید از آنان استفاده کرد.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی معلولان در آئینی با حضور استاندار مازندران، ۱۲ سری جهیزیه به زوج‌های معلول تحت پوشش بهزیستی استان اهدا شد.

اقلام هر سری جهیزیه اهدایی شامل چهار قلم کالای اساسی یک تخته فرش، دستگاه تلویزیون، دستگاه یخچال و جارو برقی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 710045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.