صدور ۵ هزار پروانه نوسازی در مشهد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور پنج هزار پروانه نوسازی در سال جاری خبر داد و گفت: مشهد دومین شهر ایران از لحاظ صدور پروانه‌های نوسازی برای واحدهای فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خراسان رضوی، محمد آئینی امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری مشهد یکی از موفق‌ترین شهرداری‌های کشور در اجرای بسته‌های تشویقی و نوسازی بافت فرسوده است، اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دو سال گذشته چهار بسته تشویقی برای رونق‌دادن به نوسازی و ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده تهیه و ابلاغ کرده است.

وی افزود: بسته‌های تشویقی دیگری نیز در مرحله نگارش و تهیه است و به زودی تکمیل و تصویب می‌شود، بسته‌های تشویقی به نوسازی بافت‌های فرسوده کلانشهر مشهد سرعت بخشیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: پروانه‌های صادر شده برای بافت‌های فرسوده در مقایسه با مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

آئینی ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه‌های وزارت راه و شرکت بازآفرینی ایران، مشهد دومین شهر ایران از لحاظ صدور پروانه‌های نوسازی برای واحدهای فرسوده است.

وی افزود: بیش از ۵ هزار واحد فقط امسال از شهرداری مشهد پروانه نوسازی دریافت کرده‌اند، همچنین طی دو سال نیز بیش از ۲۳ هزار واحد در استان خراسان رضوی پروانه نوسازی گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در وزارت راه تلاش کردیم تا برنامه نوسازی بافت فرسوده با برنامه ملی مسکن همراه شود تا از یک میلیون واحد مسکونی طرح ملی، ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته شود.

آئینی افزود: با اجرای بسته‌های تشویقی بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته شده است، تاکنون ۱۵۰ شهرداری بسته‌های تشویقی را اجرا کرده‌اند، با اجرای بسته‌ها بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان خراسان رضوی، افزود: طی دو سال بیش از ۵۱ هزار واحد در بافت فرسوده کشور احداث شده است که خراسان رضوی با ۲۰ هزار واحد ساخته و نوسازی شده رتبه دوم را در کشور دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شهرداری مشهد با ارائه تخفیف صددرصدی پروانه‌های نوسازی و ساخت در بافت فرسوده در کشور نمونه است، برای ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران در راستای مشارکت در نوسازی بافت فرسوده می‌طلبد با انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران همکاری کرد.

کد خبر 710044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.