۷۶ درصد مردم مشهد به متکدیان کمک کردند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۷۶ درصد مردم مشهد به متکدیان کمک می‌کنند.

حسین باغگلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمایت از متکدیان و نیازمندان در شهر مشهد به دلیل هویت زیارتی آن بیشتر از سایر شهرها است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین نظر سنجی ۷۶ درصد مردم طی سال گذشته حداقل یک دفعه به متکدیان معابر شهری کمک کرده‌اند که این اقدام مردم و زائران نشان از فرهنگ خیرخواهی و دلسوزی است، اما متکدیان حرفه‌ای از این احساسات سو استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: برای کاهش تکدی گری در مشهد ساماندهی در دستور کار قرارگاه اجتماعی قرار گرفته است تا از این طریق نیازمندان واقعی از حمایت‌های اجتماعی محله و تشکل‌های مردمی برخوردار خواهند شد.

پباغگلی اضافه کرد: هدف اصلی قرارگاه اجتماعی مشهد هم افزایی با سازمان و نهادها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است.

وی از آغاز فعالیت نخستین پروژه قرارگاه اجتماعی در راستای ساماندهی متکدیان، فرهنگ سازی کاهش تکدی گری از طریق تولید محصولات فرهنگی خبر داد و افزود: پس از شناسایی و انتقال متکدیان در خانه سبز، تحویل خانواده می‌شوند یا تحت پوشش نهادهای اجتماعی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: گفت: با مجوز کمیته امام و تشکل‌های مردمی مرکز نیکوکاری خانه سبز راه‌اندازی شده تا نیازمندان واقعی را تحت پوشش خیرین قرار دهیم و در سال‌های آینده شاهد کاهش حضور آنها در معابر شهری باشیم.

کد خبر 710014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.