یزد پایلوت کاربردی‌سازی صنایع دستی برای مراکز اقامتی کشور شد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت اجرای کاربردی‌سازی صنایع دستی برای مراکز اقامتی کشور خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مریم جلالی در نشست رونمایی از پوستر رویداد کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی با بیان اینکه امروزه توجه به صنایع دستی فراتر از صرف این حوزه است، اظهار کرد: باید در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هم جوشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محصولات صنایع دستی باید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی استفاده شود، به تجربه خود در سفرهای متعدد به دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: یکی از نکات قابل توجه همین مسئله است که باید صنایع دستی‌مان را کاربردی سازی کنیم و در اقامتگاه‌ها به کار ببریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به استقلال کشورها در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: یکی از علایق کشورهای مجاور و حتی با فرهنگ‌های متفاوت صنایع دستی ایران است و همین مقوله باعث شده تا بتوانیم از دیپلماسی این حوزه به نفع معرفی هویت این کشور اقدام کنیم.

ثبت یزد به عنوان شهر جهانی طلا تسریع شود

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت مجلس برای پیگیری مسئله بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار کرد: این مقوله مهم را همراه با وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی پیش خواهیم برد و تلاش می‌کنیم هر چند تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد صنایع دستی و مشاغل خانگی به لزوم ارائه تسهیلات به این فعالان پرداخت و تصریح کرد: امروز درخواست‌های زیادی از تسهیلات داریم که عموماً تسهیلات خرد هستند و به نظر من باید وزارتخانه در این مسئله اقدام کند.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از راه‌های مؤثر خودکفایی است، گفت: رونق اقتصاد صنایع دستی برای ما اهمیت زیادی دارد و در همین راستا حمایت از این حوزه را مورد توجه داریم.

جوکار در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دو مسئله در حوزه انتخابیه من مورد توجه است، مسئله ثبت شاهدیه به عنوان شهر شعربافی و همچنین ثبت جهانی یزد به عنوان شهر طلا و زیورآلات که حمایت وزارتخانه و تسریع این فرآیندها مورد نیاز است.

در نشستی که با حضور محمدصالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، سید محسن حاجی سعید رئیس جامعه راهنمایان گردشگری کشور و همچنین سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی این اداره کل برگزار شد، استان یزد به عنوان پایلوت اجرای این رویداد در سطح کشور انتخاب شد.

کد خبر 709706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.