شیوع شتابنده بیماری‌های غیرواگیر، چالش بزرگ نظام سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیوع شتابنده بیماری‌های غیرواگیر چالش بزرگ نظام‌های سلامت در سطح دنیا است و نخستین برنامه برای مقابله با این گروه از بیماری‌ها، شناخت دقیق و جامع نسبت به آن است..

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدوحید حسینی امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ نشست خبری که به مناسبت پویش سلامت برگزار شد، با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در پیشبرد موفق برنامه‌های سلامت محور، نقش رسانه را در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: از اصحاب رسانه استان درخواست می‌شود، در این پویش ملی که تا بیستم دی‌ماه، با هدف سنجش فشارخون و قندخون در افراد بالای ۱۸ سال کشور در حال اجرا است، مجموعه سلامت را در این برنامه و دیگر اهداف و برنامه‌های سلامت محور، همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های سلامت‌محور، مردم گروه هدف محسوب می‌شوند، افزود: رسانه‌ها دارای نقش کلیدی در تقویت تعامل با جامعه و آگاهی نسبت به مسائل مرتبط با سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شیوع شتابنده بیماری‌های غیرواگیر چالش بزرگ نظام‌های سلامت در سطح دنیا است و اجرای این پویش ملی در کشور از بیستم آبان‌ماه، گامی در این راستا بوده است، گفت: نخستین برنامه برای مقابله با این گروه از بیماری‌ها، شناخت دقیق و جامع نسبت به آن است.

وی با بیان اینکه اهمیت شناخت در بیماری‌ها از دو رویکرد باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: علاوه بر جنبه علمی، شناخت افراد درگیر بیماری و در معرض خطر نیز در این زمینه اهمیت دارد و در پویش ملی سلامت، این هدف دنبال می‌شود.

حسینی با بیان اینکه موضوع نگران کننده در مورد بیماری‌های غیرواگیر، نبود آگاهی افراد نسبت به ابتلاء به این بیماری‌ها است، تصریح کرد: در مواردی، بیماری در بدن فرد گسترش می‌یابد و پیامدهای ناگواری را به همراه دارد.

کد خبر 709642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.