آغاز طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در ایلام با ۴۰ هزار راس دام

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با انعقاد پیمان بین این شرکت و اداره کل امور عشایر استان با ۴۰ هزار راس دام سبک در مرحله نخست، هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هادی صالحی اظهار کرد: سهم استان ایلام در تفاهم نامه طرح تولید قراردادی گوشت قرمز، ۲۷۰ هزار رأس دام است که برای مرحله نخست ۴۰ هزار رأس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه شرکت پشتیبانی امور دام ۱۸۰ کیلوگرم نهاده دامی جو و ذرت را به ارزش هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار ریال در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و در قبال این نهاده هیچ پولی از دامدار اخذ نمی‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام اضافه کرد: در این طرح حمایتی، شرکت پشتیبانی امور دام یک تعداد مشخصی از احشام سبک دامدار را در قالب تأمین نهاده رایگان پیش خرید می‌کند و بعد از مدت معین سه تا چهارماهه دامدار موظف به تحویل دام‌های پرواری غیرمولد به این شرکت جهت کشتار است.

صالحی ادامه داد: دامداران در قبال دریافت نهاده و مشخص شدن تعداد احشام مورد نظر، یک ضمانت‌نامه معتبر بانکی را به شرکت تحویل می‌دهند و در این راستا امور عشایر استان رایزنی‌های لازم با بانک‌های عامل جهت صدور ضمانت نامه به دامداران را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تأمین گوشت قراردادی باعث جلوگیری از قاچاق دام، حمایت از تولید، درآمدزایی دامداران و تنظیم بازار گوشت مصرفی می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام در مورد تأمین نهاده‌های دامی برای اجرای این طرح، گفت: هفت هزار و ۲۰۰ تُن نهاده دامی برای ۴۰ هزار رأس دام در راستای اجرای این طرح تأمین شده و مشکلی در زمینه نهاده‌های دامی وجود ندارد.

صالحی تاکید کرد: استان ایلام با وجود مراتع و علفزارهای غنی و توپوگرافی مطلوب، ظرفیت و شرایط گسترش دامپروری و دامداری را دارد.

کد خبر 709603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.