واکسیناسیون ۱۲۰ هزار راس دام سنگین در گلستان علیه بیماری لمپی اسکین

مدیرکل دامپزشکی گلستان از واکسیناسیون ۱۲۰ هزار راس دام سنگین در استان خبر داد و گفت: این واکسیناسیون در دامداری سنتی و نیمه‌صنعتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی کاووسی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ۱۲۰ هزار رأس دام سنگین در دامداری‌های سنتی و نیمه‌صنعتی واکسن لمپی اسکین به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن لمپی اسکین مانع بروز بیماری پوستی و کاهش شیردهی می‌شود، افزود: این طرح از ابتدای آذر آغاز شده است و به مدت دو ماه به طول خواهد انجامید.

مدیرکل دامپزشکی گلستان خاطرنشان کرد: معمولاً با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات علائم بیماری لمپی اسکین که ایجاد زخم‌های پوستی، تب و کاهش تولید شیر است خود را نشان می‌دهد و پیش از شروع فصل گرما با واکسیناسیون از بروز این بیماری پیشگیری خواهد شد.

کاووسی تاکید کرد: هرچند واکسیناسیون ۱۲۰ هزار رأس دام سنگین در دامداری‌های سنتی و نیمه‌صنعتی توسط اداره کل دامپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود، اما دامداری‌های صنعتی باید با خرید واکسن از مراکز بخش خصوصی، واکسیناسیون را برای دام‌هایشان انجام دهند.

وی از واکسیناسیون هزار رأس دام سبک و ۱۵۰ رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در هفته‌های گذشته خبر داد و اضافه کرد: تب برفکی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دامی به‌شمار می‌رود که در صورت ابتلای دام، تلفات سنگینی بر جای می‌گذارد.

کد خبر 709545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.