لیسبون پایتخت نوآوری اروپا شد

کمیسیون نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان اروپا، لیسبون را به عنوان پایتخت نوآوری برتر اروپا (iCapital) برای سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد. لینشوپینگ (سوئد) نیز جایزه شهر نوآور در حال ظهور اروپا را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان اروپا به دو شهر لیسبون و لینشوپینگ به دلیل رویکردهای پیشگامانه آن‌ها در تغییر شکل محیط شهری و مقابله با چالش‌های جمعیتی و اقتصادی و در عین حال با در نظر گرفتن بهترین منافع ساکنانشان به ترتیب جوایز پایتخت و شهر نوآور اروپا را اعطا کرد.

لیسبون این جایزه و پاداش نقدی یک میلیون یورویی را به لطف ابتکار کارخانه موسوم به یونیکورن به دست آورد که تنها در دو سال موفق به جذب ۵۴ مرکز فناوری جدید از ۲۳ کشور، ایجاد ۱۰ هزار شغل، راه‌اندازی ۱۳ برنامه انکوباسیون و شتاب دهی، سه برابر کردن تعداد استارت‌آپ‌های انکوباتور شده و ارتقای جایگاه شهر در صنایع متمایز مانند سلامت دیجیتال، فناوری وب ۳ (نسل جدیدی از وب) و هوش مصنوعی شد.

لیسبون پایتخت نوآوری اروپا شد

به عنوان برنده شهر نوآور در حال ظهور اروپا، لینشوپینگ ۵۰۰ هزار یورو برای ادامه سرمایه‌گذاری و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه شهر برای چالش‌های اجتماعی و پایداری دریافت کرد.

شهر لینشوپینگ سوئد با نشان دادن مهارت بخش فناوری خود در پرورش نوآوری که به طور قابل‌توجهی به پیشرفت اجتماعی شهر کمک می‌کند، این عنوان برتر را به خود اختصاص داد. تعهد لینشوپینگ به ارتباط دادن سهامداران و ذی‌نفعان پروژه‌های مختلف، آن را به خط مقدم رشد شهرهای نوآور در اروپا سوق داده است.

جوایز پایتخت نوآوری اروپا (iCapital) که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، با حمایت شورای نوآوری اروپا (EIC) تحت عنوان Horizon Europe برگزار می‌شود. این جایزه، شهرهایی را که اکوسیستم‌های نوآوری فراگیر را تقویت می‌کنند و دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و بخش دولتی را برای پیشبرد پیشرفت‌های اجتماعی تأثیرگذار گرد هم می‌آورند، معرفی می‌کند.

لیسبون پایتخت نوآوری اروپا شد

کد خبر 709488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.