۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
احداث پارک آبی در اراک

شهردار اراک گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر مجموعه فعلی شهرداری، احداث پارک آبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _ دوشنبه سیزدهم آذر_ در نشست صمیمانه با شهریاران کودک که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرکزی، رئیس و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه بزرگ‌تری که پارک آبی یکی از مجموعه‌های آن است را در اراک اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: با این اقدام افزایش حس تعلق شهری، مشارکت ذهنی و فیزیکی شهروندان در شهر نیز ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار اراک تصریح کرد: در اداره عمومی شهر یک اشکال بزرگ وجود دارد و آن، این است که خوب ایجاد می‌کنیم اما در حفظ و نگهداری ضعیف هستیم و این ضعف با افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و همکاری و مشارکت آنها با مجموعه مدیریت شهری، اصلاح می‌شود.

محمودی با اشاره به احداث پارک نوجوانان شماره یک شهر اراک، اضافه کرد: این پیشنهاد پس از رأی گیری و تصویب در جلسه پارلمان کودک اراک، در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در دو حوزه بهبود مستمر و توسعه‌ای پیگیری می‌شود، تاکید کرد: در سه ماه پایانی سال در حوزه اجرایی، بهبود مستمر امور شهر از قبیل مبلمان شهری، سیما و منظر شهری، فضای سبز، ساماندهی و بهسازی معابر را دنبال خواهیم کرد.

شهردار اراک اضافه کرد: با برنامه‌ریزی دقیق در قالب بودجه سال آینده شهرداری، چند پروژه بزرگ و مجلل را در سال ۱۴۰۳ در اراک را آغاز می‌کنیم که موجب توسعه و پیشرفت هرچه بهتر شهر اراک می‌شود.

محمودی ادامه داد: این شهر برای اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی درخور و مناسبی داشته باشد، نیازمند ۲۵۰ دستگاه اتوبوس است.

وی گفت: هم اینک ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اراک فعال است بنابراین یکی از اقدامات توسعه‌ای در اراک، تقویت ناوگان اتوبوسرانی است که شهر یک ترافیک شهری نرمال داشته باشد.

در این جلسه گزارشی از روند ساخت باغ توت در اراک (توتستان) در دره سیبک و پارک امیرکبیر، آموزش‌های مدرسه شهروندی، محتوی‌های تولید شده در حوزه کودک از جمله فیلم و موشن گرافی ارائه شد.

کد خبر 709351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.