پیشگیری از جرائم انتخاباتی اولویت دستگاه قضا است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۱ عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش‌بینی شده است و قوه قضائیه مانند سال های پیش در برخورد با تخلفات انتخاباتی مدارا نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی دادستان‌های سراسر استان مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: در قانون جدید انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند به‌صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت‌های پیش بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند و سازمان بازرسی استان برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات موظف بر نظارت بر این موضوع است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تجربیات خوبی از سال‌های پیش در زمینه برگزاری انتخابات حاصل شده است که لازم است دبیرخانه مرکزی نقاط قوت سال‌های قبل را به‌کار ببندد و نقاط ضعف را برطرف کند.

حمیدی ادامه داد: شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداها در مرکز استان کرمان و شهرستان‌ها ایجاد شده است و در صورت نیاز تعداد این شعبات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین، گفت: دستگاه قضائی استان کرمان این وظیفه مهم را با رصد فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از رصد و پیگیری فعالیت کاندیداهای نمایندگی مردم به‌وسیله دبیرخانه مرکزی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضائی در انتخابات در مراحل مختلف قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات صورت می‌پذیرد.

حمیدی به اقدامات شبکه‌های رسانه‌ای معاند در خصوص کم رنگ جلوه دادن اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها پیش دشمن با تمام توان خود از انتخابات پیش رو استفاده کرده و آن را فرصتی جهت ضربه زدن به نظام تلقی کرده است.

کد خبر 709205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.