روز جهانی بانک‌ها ۲۰۲۳ + شعار

روز جهانی بانک‌ها هر ساله در سراسر جهان به‌منظور قدردانی از نقش بانک‌ها در ارائه اطلاعات مهم مردم برای امنیت مالی خود، در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جدا از نقشی که به‌طور عموم برای مردم در ارائه حمایت مالی به افراد درک می‌شود، بانک‌ها به روش‌های مختلف به جوامع خود خدمات ارائه می‌دهند.

روز جهانی بانک‌ها توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان راهی برای جلب توجهات جهانی به نقشی تصویب شد که بانک‌های توسعه بین‌المللی می‌توانند در حمایت از توسعه پایدار ایفا کنند. بانک‌ها با تأمین مالی توسعه پایدار کشورهای عضو و ارائه اطلاعات برای دستیابی به این اهداف، از اهداف جامعه بین‌المللی حمایت می‌کنند.

روز جهانی بانک‌ها ۲۰۲۳ + شعار

تاریخچه روز جهانی بانک‌ها

روز جهانی بانک‌ها توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نوزدهم دسامبر ۲۰۱۹ به‌منظور قدردانی از پتانسیل قابل‌توجه بانک‌های توسعه‌ای چندجانبه و بین‌المللی، همچنین قدردانی از نقش مهم این بانک‌ها در کمک به توسعه پایدار با تأمین مالی و ارائه دانش فنی، همچنین با به رسمیت شناختن نقش حیاتی سیستم‌های بانکی در کشورهای عضو برای کمک به بهبود استانداردهای زندگی تعیین شد.

بانک‌داری و بانک توسعه‌ای

بانک‌ها وظایف بسیاری هم‌چون امور مالی شخصی، شرکتی، سرمایه‌گذاری، معاملات، امور بیمه، تأمین مالی مصرف‌کننده و تأمین مالی تجاری را از طرف مشتریان خود انجام می‌دهند.

بانک‌های توسعه‌ای سپرده‌های مردم را نمی‌پذیرند، اما با حمایت مالی از مؤسسات خصوصی و دولتی، اعتبار و سرمایه‌گذاری‌های دولتی مستقیم ارائه می‌دهند. هدف اصلی بانک‌های توسعه‌ای، خدمت به منافع عمومی به جای کسب سود است. سازمان ملل نقش مهم بانک‌های توسعه‌ای را در کمک به رفاه مالی و توسعه کلی یک منطقه به رسمیت می‌شناسد و از این رو روز جهانی بانک‌ها را تعیین کرده است.

روز جهانی بانک‌ها ۲۰۲۳ + شعار

شعار روز جهانی بانک‌ها در ۲۰۲۳

شعار روز جهانی بانک‌ها در ۲۰۲۳ " دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بهبود معماری مالی جهانی" است. این موضوع بر اهمیت همسویی شیوه‌های بانکی با اهداف توسعه پایدار تأکید می‌کند و مطابق با آن بانک‌ها تشویق می‌شوند سرمایه‌گذاری مسئولانه را در اولویت قرار دهند، ابتکارات زیست‌محیطی را ترویج کنند و اهداف اجتماعی را مورد حمایت قرار دهند که به جامعه‌ای پایدارتر و فراگیر کمک می‌کنند. با پذیرش این موضوع، بانک‌ها تعهد خود را برای ایجاد دنیایی بهتر نشان می‌دهند.

روز جهانی بانک‌ها ۲۰۲۳ + شعار

حقایقی در مورد بانک‌ها

بازرگانان در آشور باستان در مقابل وثیقه وام غله می‌دادند که احتمالاً آغاز کار اولیه بانک‌داری بود.

یکی از معروف‌ترین بانک‌ها (مدیچی) در اوایل سال ۱۳۹۷ در ایتالیا راه‌اندازی شد.

نیمکت‌ها و میزها توسط بانکداران اولیه ایتالیایی به‌عنوان صرافی استفاده می‌شدند و خیلی زود به واژه‌ای برای توصیف خود معامله تبدیل شدند.

ایالات متحده آمریکا از نظر تعداد کل مؤسسات و شعب، بیشترین بانک‌ها را در جهان دارد.

سازمان ملل متحد تصریح کرده است که بانک‌های توسعه مجموعاً حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به تأمین مالی اقدامات آب‌وهوایی کمک خواهند کرد.

کد خبر 709198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.