خط انتقال پساب برای فضای سبز قم تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: خط انتقال پساب در شهر قم تا پایان سال تکمیل شده و مصرف پساب در فضای سبز شهر قم را به ۴ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در حال حاضر مجموع استفاده از پساب در فضای سبز شهری ۹۸۰ هزار متر مکعب است.

وی افزود: در حال حاضر ۴/۵ میلیون متر مکعب آب در فضای سبز استفاده می‌شود و با تکمیل خط انتقال پساب، سهم پساب به ۴ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده بر مبنای علمی است، تصریح کرد: در صورت تکمیل خط انتقال، مصرف پساب در فضای سبز از ۵۰ لیتر در ثانیه به ۲۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و این سهم از منظر علمی درست است.

جوادیان با اشاره به اندک بودن سهم آب شرب از آبیاری فضای سبز شهر قم گفت: دغدغه تأمین آب برای فضای سبز با استفاده از منابع پایدار یکی از مأموریت‌های مهم سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سهم آب غیر شرب در آبیاری فضای سبز به ۸۱ درصد رسیده است، افزود: با ایجاد زمینه استفاده بیشتر از پساب، سهم آب شرب باز هم تقلیل خواهد یافت و پساب به عنوان یک منبع پایدار جایگزین می‌شود.

کد خبر 709096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.