حمایت بیشتری از فدراسیون می‌خواهم / اهمیتی به معلولیتم نمی‌دهم

قهرمان شطرنج ناشنوایان گفت: برای کسب موفقیت در رویدادهای بزرگ، نیاز به حمایت بیشتری از سوی فدراسیون کم شنوایان و ناشنوایان دارم.

پوریا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شطرنج را از هشت سالگی و به صورت تفریحی در هیئت شطرنج شهررضا با نظر پدرم آغاز کردم، در هیئت شطرنج با مربی که از قبل آشناییی داشتیم، تمرین می‌کردم.

وی افزود: در مسابقات هفتگی در هیئت و مسابقات شهرستانی نتایج خوبی را کسب کردم و همین امر باعث شد بخواهم شطرنج را به صورت حرفه‌ای تر ادامه بدهم و مقامات بیشتری کسب کنم.

قهرمان شطرنج یادآور شد: سال گذشته در مسابقات جهانی زیر ۱۸ سال کم‌شنوایان / ناشنوایان که به میزبانی کشور لهستان برگزار شده‌بود، در دو بخش انفرادی و تیمی به مقام اول دست پیدا کردم؛ همچنین در مسابقات آسیا اقیانوسیه هم که در اسفندماه سال گذشته به میزبانی کشور اردن برگزار شده بود، موفق به کسب مقام اول در بخش رپید و کسب مقام دوم در بخش برق‌آسا شدم.

وی عنوان کرد: معلولیت کم‌شنوایی من به طور مادرزاد و طبیعی بود و به همین دلیل اهمیتی به آن نمی‌دهم و همواره در مسیر خودم تلاش می‌کنم و به اهداف و پیشرفتم فکر و روی آنها تمرکز می‌کنم.

جمالی خاطرنشان کرد: از فدراسیون کم‌شنوایان و ناشنوایان تقاضای حمایت دارم زیرا که در آینده مسابقات بزرگ‌تری در راه داریم و این مسابقات از سطح بالاتری نیز برخوردار هستند.

کد خبر 709077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.