ضرورت تسهیل در صدور پروانه ساختمانی در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: لازم است در فرآیند صدور پروانه ساختمانی آسان‌کاری لازم صورت گیرد تا از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر سنندج جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، وفا اصلانی، ظهر امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر سنندج که با دستورکار تعیین و تغییر فرآیند صدور پروانه ساختمانی در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نارضایتی‌های بسیاری از سوی مردم نسبت به فرآیند صدور پروانه ساختمانی به ما ارجاع داده شده که این جلسه در راستای تعیین تکلیف این مسئله برگزار شده است.

وی افزود: باید در فرآیند صدور پروانه ساختمانی آسان‌کاری لازم صورت بگیرد و بروکراسی اداری آن تسهیل شود تا مردم به ساخت‌وسازهای غیرمجاز روی نیاورند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج ادامه داد: در حال حاضر می‌بینیم که ساخت و سازهای غیرمجاز تا هسته مرکزی شهر سنندج نیز آمده است که هرچه سریع‌تر باید اقدامات لازم برای جلوگیری از پیش‌روی این مسئله صورت بگیرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: قانون صدور پروانه به‌روز نیست و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است که باید نسبت به حل مشکل مردم اقدام کنیم تا نه از مردم و نه از شهرداری حقی ضایع نشود.

تسهیلگری در کار مردم موجب قانون‌مداری بیشتر شهروندان خواهد شد

سیف‌الله رضایی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچه در کار مردم تسهیلگری بیشتری صورت بگیرد قانون‌مداری شهروندان نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: زمان‌بر بودن پروسه اداری صدور پروانه ساختمانی گاهی اوقات باعث شده که مردم به ساخت‌وسازهای غیرمجاز روی بیاورند که لازم است کار مردم تسهیل شود تا رضایتمندی شهروندان را در پی داشته باشد.

ضرورت تسهیل در صدور پروانه ساختمانی در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

مجید شاه‌ویسی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه بر این مسئله واقف هستیم که فرآیند صدور پروانه ساختمانی طولانی است و باید در آن تغییرات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: در این راستا در سازمان نظام مهندسی سامانه‌ای وجود دارد که همه امور در آن انجام می‌شود که اگر این سامانه با سامانه شهرداری لینک شود می‌تواند بسیار در تسهیل امور تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان خاطرنشان کرد: در شهر سنندج نیز می‌توان از تجارب موفق سایر شهرهای کشور استفاده کرد که لازم است شهرداری در این مورد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه راهکارها و پیشنهادات لازم از سوی اعضای حاضر در جلسه، برای تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی در شهر سنندج ارائه شد.

کد خبر 709026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.