امروز اصفهان بدترین شرایط را در حوزه آلایندگی دارد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان گفت: امروز اصفهان بدترین شرایط را در حوزه آلایندگی دارد از این رو درخواست داریم در این زمینه مطالبه لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در نطق میان دستور صد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید آیت الله سید حسن مدرس اظهار کرد: اولین مجاهد در رژیم منحوس پهلوی، مردی الهی و تربیت یافته تعالیم قرآن، ملای متقی، شجاع و نترس، مقاوم و ظلم ستیز، بی اعتنا به مقام و دارایی، ساده زیست و دارای زبانی چون شمشیر حیدر کرار صفاتی است که در کلام امام خمینی (ره) در خصوص آن شهید آمده است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله حقابه محیط زیست و جاری بودن زاینده رود افزود: به رغم اینکه تصریح شد از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب جاری شده در زاینده رود، ۱۰ میلیون متر مکعب آب به مادی‌های اصفهان برسد، به جز یک مادی آبی در مادی‌ها جاری نشده است در این راستا معاونت خدمات شهری باید در این زمینه توضیح دهد که چقدر برای استیفای این حق تلاش کرده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان گفت: امروز اصفهان بدترین شرایط را در حوزه آلایندگی دارد از این رو درخواست داریم در این زمینه مطالبه لازم انجام شود.

وی بیان کرد: از معاونت خدمات شهری انتظار داریم که ساماندهی مادی‌ها و انتقال از سراب تا پایاب مادی‌ها به راحتی انجام شود؛ گاهی مشاهده می‌شود که گرفتگی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود تا در ادامه نیز حقابه شهر را پیگیری کنیم.

نادرالاصلی با اشاره به طرح آبرسانی بن- بروجن و اعتراض نسبت به اجرای این طرح گفت: هنوز در استان مجاور مسئله قانونی بودن طرح مطرح می‌شود، اما در استان نتوانستیم این موضوع را به نحو صحیح بیان کنیم.

وی با اشاره به ارتفاع داده شده به ساختمان‌هایی که طبق قانون و حقوق مسلم افراد خریداری شده است، گفت: امروز بسیاری از مردم دچار مشکلاتی هستند، قرار است گروه‌هایی در شهرداری‌های مناطق به این موضوع رسیدگی کنند، اما بدانیم نسبت به تأمین حقوق مردم در این زمینه باید اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در طرح شهرسازی الکترونیک باید به رفع مشکلات مردم، پاسخ به مراجعات آن‌ها، شفافیت و سرعت عمل توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: سه الی چهار ماه قبل جلسه‌ای تشکیل و در آن صورت جلسه‌ای نیز تهیه و به شهردار ابلاغ شد تا طرح الکترونیکی سازی را مورد رسیدگی قرار دهد، اما امروز جوابی به مردم در این زمینه نداریم؛ این در حالی است که خود ما تبلیغ کردیم و گفتیم قرار است سه سوته پروانه بگیریم، آیا این چنین شده است؟ بنابراین باید در این خصوص مسئولان حوزه شهرسازی پاسخگو باشند.

نادرالاصلی با اشاره به تأمین منابع مالی آب بیان کرد: مدیریت استان از ما درخواستی داشته است در حالی که مدیریت آب کشور با برخی وعده‌ها و دل‌داری‌ها در خصوص تأمین آب با ما صحبت می‌کند؛ در عین حال کار انتقال آب دریا به اصفهان بسیار خوب و با سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکید می‌کنیم اگر انتقال آب به صنایع انجام شد هرگونه برداشت آب برای صنایع باید منتفی شود تا مقدار اندکی که اکنون برداشته می‌شود برای رفع مشکلات محیط زیستی برای زاینده رود باقی بماند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از بیست و چند سال اتفاق جدیدی در حال رخ دادن و منبع آبی جدیدی در حال پیش بینی است، باید پشتیبان این طرح باشیم، درخواست برگزاری جلسات و هماهنگی‌هایی در این زمینه داشتیم و باید بگوییم که نتیجه این طرح برای شهر اصفهان از نظر درآمد مفید است در واقع می‌تواند برای مجموعه طرح‌های بزرگ مانند مترو و کمربندی مفید باشد؛ این کار تقریباً رو به اتمام است و تلاش بیشتر از سوی مسئولان امر می‌تواند نتیجه بخش باشد.

کد خبر 708999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.