مرحله جدید طرح توسعه حرم حضرت اباالفضل(ع) + فیلم

طرح توسعه حرم حضرت عباس(ع) که از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد، اکنون پس از آماده‌‍سازی فضا از سمت جنوب و شرق، به مرحله جدیدی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ازدحام جمعیت به‌ویژه در ایام مناسبتی موجب ایجاد مشکل در تردد زائران و حتی بستن حرم‌های کربلا می‌شد، بر همین اساس طرح توسعه حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تصویب و اجرا شد.

طرح توسعه حرم حضرت عباس (ع) از سمت باب‌القبله این آستان آغاز شد و پس از آن به منظور افزایش فضای زیارتی از سمت خیابان العقمی، خریداری املاک و تخریب ساختمان‌ها صورت گرفت.

اکنون در مرحله سوم توسعه، حرم حضرت اباالفضل (ع) بخش شمالی حرم، در حال تخریب و آماده‌سازی است، از سویی توسعه حرم امام حسین (ع) نیز در حال انجام است و بخشی از این طرح در قالب صحن حضرت زینب (س) توسط ایرانیان ساخته می‌شود.

در ادامه فیلمی از توسعه حرم حضرت عباس (ع) را مشاهده می‌کنید:

به گزارش ایمنا، طرح توسعه حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) از سال ۱۳۹۸ به همت عتبه عباسیه طراحی و اواخر همان سال با خرید ملک‌های اطراف حرم آغاز شده بود؛ در مرحله نخست اجرای این طرح، ساختمان‌های خیابان باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع) خریداری و تخریب شد تا توسعه حرم در قالب صحنی توسعه پیدا کند.

در این طرح بزرگ قرار است حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در فضایی بیضی‌شکل توسعه پیدا کند.

کد خبر 708916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.