مدارس اراک فردا یکشنبه ۱۲ آذر تعطیل است؟

کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت فعالیت مدارس و ادارات شهر اراک را در روز یکشنبه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استان مرکزی، براساس اطلاعیه شماره یک کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، مدارس استان مرکزی فردا یکشنبه ۱۲ آذر دایر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: دانش آموزان شهر اراک که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی و پرونده پزشکی هستند می‌توانند ضمن ارائه مدارک و هماهنگی قبلی با مدیران مدارس در کلاس درس حاضر نشوند.

در ادامه اطلاعیه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی آمده است: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و… هستند و همچنین مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، ضمن درخواست برای کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به منظور کاهش اثرات سو آلودگی هوا را توصیه کرد.

براساس این اطلاعیه، برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پر تردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده در سطح شهر اراک تعطیل اعلام می‌شوند و اداره محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر فعالیت این واحدها هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع بوده و اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان با اطلاع‌رسانی مناسب تدابیر لازم را در خصوص ممنوعیت‌ها اعمال کنند و تمامی مراکز درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

کد خبر 708857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گودرزی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    6 1
    خانوادگی مریض شدیم تعطیل کنید
  • ح IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 1
    سلام شهر اراک با انجام کارهای قطعی خوش آب وهوا ترین بشه با کاشت درختان کم آب جذب دفع حتی استفاده از آلودگی‌ها ودفیلتر کردن اونا و خارج شدنواز حالت عبوری ازدنمک کوه برن اینجاد تونل در کوهای روبرو جهت تخیله هوا و عبور باد و تکنولوژیهای دوز دنیا و رفتن بسمت سوخت پاک گاشت درخت کمواب زیاد برلی همیشه خوبه
  • نا شناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    لطفا بعد از این‌نگو ئید چه روزی تعطیل است بفرمائید چه روزی تعطیل نیست