توجه به محیط زیست فرهنگ دیرینه مردم ایران است

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: توجه به محیط زیست و حفاظت از آن از فرهنگ دیرینه مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علیرضا دودمان تیپی در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت که همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه امروز شنبه _ یازدهم آذر_ در دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران از دیرباز در فرهنگ خود محیط زیست را مقدس دانسته همیشه در حفظ آن کوشیده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری کم آب بوده، افزود: با توجه به اینکه یک ایران سوم متوسط بارش‌های جهانی را داشته اما از دیرباز با علم به این امر و پیرو فرهنگ حفاظت از محیط زیست حدود سه هزار سال پیش قنات را ابداع کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود اینکه فرهنگ دیرینه‌ای از گذشتگان داشتیم اما باید با احیای این فرهنگ در نسل امروزی مسیر آنها را پیش ببریم.

دودمان تیپی با بیان اینکه استفاده از روش‌های غربی به درد ما نمی‌خورد، بیان کرد: برای صرفه‌جویی در در آب باید به شیوه فرهنگ قنات باز گردیم تا با بحران آب و همچنین محیط زیستی مواجه نباشیم.

وی به اهمیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد و گفت: با توجه به ارزشمندی این طرح در کشور برای محیط زیست درخت در فرهنگ ما نماد الهام بوده و باید توجه داشت که اگر درختی کاشته می‌شود نگهداری از آن را نیز باید دنبال کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: محیط زیست برای مردم و جامعه ما یک آرمان و ارزشی مقدس است که امیدواریم این آرمان که امانتی در دست ماست پس از التیام زخم‌های وارد شده بر آن به آیندگان بسپاریم.

کد خبر 708778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.