مازندرانی‌ها طرح کاشت یک میلیارد نهال را آغاز کردند

طرح سراسری کاشت یک میلیارد نهال در کشور به صورت همزمان در شهرستان چالوس و نکا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، امروز _شنبه یازدهم آذر_ با حضور فرمانداران چالوس و نوشهر، مدیرکل منابع طبیعی غرب استان نوشهر، سرپرست انتظامی و جانشین سپاه شهرستان، بخشداران، شهرداران، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان‌ها در هتل پارسیان خزر آغاز به کار کرد.

محمد شریفی، فرماندار چالوس در حاشیه برگزاری این مراسم، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حفظ و احیای منابع طبیعی تأکید و اظهار کرد: لازم است از ظرفیت رسانه‌ها، خبرنگاران و فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و همچنین اهتمام به کاشت درخت استفاده شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در بخش آموزش، افزود: این فرهنگ‌سازی و آموزش باید از مدارس و فرزندان ما آغاز شود تا بتوان به نتیجه مطلوب آن امیدوار بود.

فرماندار چالوس ارائه راهکارهای عملی و ساماندهی شده که منجر به نتیجه و ثمردهی این طرح در شهرها و روستاهای شهرستان شود از سوی اداره کل منابع طبیعی به شهرداران و بخشداران را خواستار شد.

طرح مردمی کاشت نهال درخت در نکا آغاز شد

همچنین پیش از ظهر امروز _شنبه یازدهم آذر_ همزمان با برگزاری پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت با نام طرح میرزاکوچک‌خان جنگلی در ایران اسلامی، با توجه به خواست و منویات رهبری، مرتضی‌رمضانی سرپرست فرمانداری نکا، حجت‌الاسلام‌محمدی‌لائینی امام جمعه و سایر مسئولان با حضور در محل کاشت نهال‌هایی که از سوی روحانی رئیس اداره منابع طبیعی تهیه شده بود اقدام به این کار حسنه کردند.

پیش از اجرای برنامه کاشت در ابتدا مسئولان ضمن حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نکا و ادای احترام به مقام شامخ این شهدا در سالن این مجموعه حاضر و امام جمعه با سخنرانی پیرامون برکات کاشت نهال و ایجاد فضای سبز، خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه شد تا ان‌شاالله به گفته وی دل‌ها نیز مانند درختان سبز شود.

کد خبر 708762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.