اجازه نمی‌دهیم جلوی اجرای طرح گردشگری آشوراده گرفته شود

استاندار گلستان با یادآوری تاکید رئیس‌جمهور بر احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده گفت: اجازه نمی‌دهیم جلوی دستور رئیس‌جمهور در اجرای این طرح‌ها به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: برخی به بهانه حفظ محیط زیست، مخالف اجرای طرح گردشگری آشوراده هستند، اما نمی‌دانند که ما برخلاف آن‌ها، نه‌تنها حفظ محیط زیست را مورد توجه جدی قرار می‌دهیم، بلکه چند گام جلوتر از آنان حرکت و در مسیر اجرای طرح‌ها به تبعات اجتماعی و سلامت آن هم فکر و عمل می‌کنیم.

وی از دهیاران خواست دیده‌بانی و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز را مورد توجه بیشتر قرار دهند، چراکه این اقدام می‌تواند مانع تخریب سیلاب شود.

استاندار گلستان همچنین از منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی کرد.

تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات سفر دور نخست رئیس‌جمهور

حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم تاکید کرد: تاکنون ۱۰ درصد اعتبارات سفر دور نخست رئیس‌جمهور به منابع طبیعی استان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اضافه کرد: این طرح طی چهار سال با هدف توسعه پوشش گیاهی و حفظ آن اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: امسال شش میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان گلستان تولید شده که پنج میلیون و ۳۰۰ اصل جنگلی و بقیه مرتعی است.

سلامتی گفت: در حوزه حفظ پوشش گیاهی و بیابان‌زدایی در استان امسال برابر با ۱۰ سال نهال مرتعی تولید شد.

وی از طرح اجرای آبخیزداری و بیابان‌زدایی با تزریق ۲۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر خبر داد و تاکید کرد: این طرح از نیمه پایانی سال جاری طی تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود.

کد خبر 708659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.