۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
رونق بازار مسکن در هند

بازار مسکن حیدرآباد اوج گرفت و بیشترین افزایش قیمت را در میان شهرهای برتر هند به ثبت رساند. گزارش‌ها همچنین تقویت بیشتر بازار مسکن را تا پایان ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند که ناشی از افزایش مقدار پیش‌بینی‌شده در طول فصل جشن است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بازار املاک و مستغلات در حیدرآباد هند به‌دنبال احساسات قوی خریداران مسکن و عوامل بنیادی مثبت بازار شاهد رشد قابل‌توجهی بود و قیمت مسکن در آن طی سه ماهه سوم سال جاری ۱۹ درصد افزایش داشت. این افزایش منعکس‌کننده تقاضای قوی و ثابت مسکن در کنار نرخ‌های بهره پایدار است و تأکید دارد که شهرهای بزرگ سراسر هند از جمله حیدرآباد، احمدآباد، بنگلور، چنای، دهلی، کلکته، بمبئی و پونا، شاهد افزایش قابل‌توجهی در قیمت مسکن بوده‌اند که حیدرآباد و بنگلور در خط مقدم این روند صعودی قرار داشتند.

بازار رو به رشد مسکن در حیدرآباد هند

بازار رو به رشد مسکن در حیدرآباد هند به احساسات تزلزل‌ناپذیر خریداران، نرخ ثابت وام و هم‌افزایی مثبت بازار نسبت داده شده است. گزارش‌ها همچنین تقویت بیشتر بازار مسکن را تا پایان ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کنند که ناشی از افزایش مقدار پیش‌بینی‌شده قبلی در طول فصل جشن است.

حیدرآباد به‌عنوان رهبر در بین هشت شهر برتر هند در این زمینه ظاهر شده و بالاترین افزایش قیمت مسکن را به خود اختصاص داده است. در مرکز این شهر یک بازار فرعی مسکن تأسیس شده که اخیراً شاهد راه‌اندازی املاک ممتازی بوده است. این بازار به افزایش قابل‌توجه قیمت کلی املاک منجر شد و با توسعه قریب‌الوقوع مترو فاز دو و خط متروی فرودگاه نویدبخش افزایش چشم‌انداز مسکونی شهر با اتصال مراکز اداری اصلی به فرودگاه است که احتمالاً توسعه‌های مسکونی آینده را تسریع می‌کند.

گزارش‌ها همچنین به افزایش فروش و ساخت املاک جدید در شهرهایی مانند بنگلور، حیدرآباد، دهلی و بمبئی با تمرکز بر بخش‌های متوسط و لوکس جوامع اشاره می‌کند. به‌رغم این‌که بخش میانی بیشترین سهم از واحدهای فروخته‌نشده را به خود اختصاص داده است، افت سه ماهه یک درصدی موجودی فروش‌نرفته نشان‌دهنده پویایی مطلوب بازار از سپتامبر ۲۰۲۳ است.

میانگین متوسط قیمت املاک مسکونی شهرهای هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

  • حیدرآباد: ۱۹ درصد
  • بنگلور: ۱۸ درصد
  • پونا، دهلی و کلکته: ۱۲ درصد
  • احمدآباد: ۹ درصد
  • چنای: ۷ درصد

رونق بازار مسکن در هند

کد خبر 708621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.