استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم امام رضا(ع) در استان یزد

استاندار یزد گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم امام رضا(ع) و فیلم های دینی و مذهبی در استان یزد مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد با معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی به منظور انعقاد تفاهم نامه حمایت از فعالیت‌های سینمایی در استان برگزار شد.
وی با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ورود فعالانه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر و حمایت جدی جهت پیشبرد برنامه‌های این حوزه محسوس و ارزشمند است.
استاندار یزد در ادامه به نگاه ویژه تیم مدیریتی استان به حوزه فرهنگ و هنر و اراده جدی جهت رونق حمایت‌های این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: در پرتو پیگیری‌های انجام شده برخی از پروژه‌های نیمه تمام بخش‌های مختلف این حوزه در شهرستان‌ها احیا و در حال اجراست.
فاطمی در ادامه با اشاره به پروژه تالار مرکزی یزد و آخرین وضعیت اجرای آن گفت: از آغاز عملیات اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال می‌گذرد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در این دولت، این پروژه اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.
وی با اشاره به برخی برنامه‌ها و رویکردهای مورد پیگیری استان، گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن برقراری تعامل و ارتباط بسیار خوب با پیشکسوتان و فعالیت این حوزه، با جدیت تکمیل پروژه‌های این حوزه را دنبال می‌کنند.
استاندار یزد همچنین با بیان اینکه در طول دو سال اخیر رویدادهای استانی، ملی و بین‌المللی بسیاری در استان برگزار شده است، اضافه کرد: امروز فضای فرهنگ و هنر در استان یزد، فضایی زنده و بالنده و مورد توجه است.
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی استان برای تبدیل یزد به مرکز برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی خبر داد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده در راستای تحقق این مهم، آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌های بین المللی یزد است.
وی در همین راستا افزود: این مجموعه شامل سالن‌های همایش ۵۰۰، ۷۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ نفره، سالن کنفرانس ۱۵۰ نفره، چهار سالن پلاتو تئاتر، سالن تمرین موسیقی، استدیو ضبط صدا و … است.
فاطمی با اشاره به عزم جدی استان برای توسعه زیرساخت‌های تئاتر و سینما در استان، بیان کرد: علاوه بر حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه، بخشی از منابع در اختیار استان به این حوزه هدایت خواهد شد.
استاندار یزد در ادامه نسبت به برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی فاخر و در تراز نام یزد در استان اعلام آمادگی کرد.

تفاهم نامه توسعه زیرساخت و فعالیت‌های سینمایی در استان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان منعقد شد
فاطمی در پایان این نشست و در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه توسعه و رونق زیرساخت‌ها و فعالیت‌های سینمایی در استان گفت: مجموع تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان در قالب این تفاهم نامه، قریب به ۲۵ میلیارد تومان است.
وی «ارتقا و تعالی هنر فاخر سینما و تصویر و غنی سازی جریان تولید سینمایی ایران بر اساس اولویت‌های سند تحول دولت مردمی و سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «حمایت از تولیدات و آموزش‌های سینمایی در استان و شهرستان‌ها» را از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.
فاطمی ادامه داد: از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه «ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان و جوانان علاقمند و مستعد استان و شهرستان‌ها جهت شکوفایی استعدادها و ظهور توانمندی‌ها و خلاقیت‌های آن‌ها با رویکرد عدالت فرهنگی» بشمار می‌رود.

دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم امام رضا علیه السلام در یزد مستقر شود
استاندار یزد اضافه کرد: در این نشست مقرر شد دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم امام رضا (ع) و فیلم‌های دینی و مذهبی در استان یزد مستقر و همچنین یک فیلم با موضوع استان یزد با همکاری انجمن سینمایی کشور و استان پایه‌گذاری شود.
فاطمی افزود: بر اساس آئین نامه موجود و مصوبه دولت برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در سفرهای استانی اعتبار می‌گذارند که مقرر شد این موضوع در رابطه با استان یزد اعمال شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی بندهای لایحه بودجه بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: بر اساس این لایحه هزینه مجموعه‌های صنعتی و معدنی در حوزه مسائل فرهنگی و هنری و ارتقا زیرساخت‌های آن، جز معافیت‌های مالیاتی محسوب می‌شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در صورت تصویب و ابلاغ موضوع مذکور، زیرساخت‌ها حوزه فرهنگ، هنر و سینما استان و کشور به ویژه در مناطق کمتر برخوردار به صورت قابل توجهی ارتقا می‌یابد.

چندین سالن سینمایی جدید در یزد به بهره‌برداری می‌رسد
فاطمی در پایان از بهره‌برداری از چند سالن سینمایی جدید در استان، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مجموع اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری در حوزه سینما، منجر به توسعه زیرساخت‌های این حوزه، رونق فعالیت‌های سینمایی و حضور بیش از پیش مردم در سینماها خواهد شد.

کد خبر 708562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.