مجلس طراز انقلاب اسلامی، مجلس مدرس‌محور است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مجلس طراز انقلاب اسلامی مجلس مدرس‌محور است که مقابل زورگویی های دشمنان با اقتدار بایستند و مصالح ملت را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد محمودی، ظهر امروز _جمعه، دهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: درخواست توفیق انجام وظیفه و ترک از گناه از خداوند، از جمله مسائلی که برای رسیدن به تقوای الهی بسیار مورد اهمیت است، در این راستا امام زمان (عج) می‌فرمایند که از خداوند بزرگ برای انجام واجبات و ترک گناهان توفیق بخواهید.

وی افزود: دوری از معصیت و گناه از جمله موضوعاتی است که ضرورت دارد انسان از خداوند درخواست کند، خداوند در قرآن نسبت به انجام برخی گناهان می‌فرماید که از این معصیت‌ها دوری کنید، زیرا در صورت نزدیکی دچار وسوسه شیطان خواهید شد، در این راستا ضرورت دارد از محیط‌های که نزدیک به معصیت و گناه است دوری کنیم؛ حفظ حرمت از جمله مسائلی است که در این راستا لازم است انسان از خداوند توفیق حفظ حرمت برخی از موضوعات، اشخاص و روزهای مقدس را درخواست کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: الحاق ناوشکن تمام ایرانی دیلمان به دست دلاورمردان نیروی دریایی به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از جمله تمرین دستاوردهای این روزها است؛ در مسیر قله با اقتدار گام بر می‌داریم.

عملیات آمریکایی‌زدای طوفان‌الاقصی ادامه خواهد داشت

محمودی گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی آتش بس را نقض و مجدداً جنایات خود در غزه را آغاز کرده است، در این راستا شاهدیم برخی از دولتمردان کشورهای غربی نسبت به این جنایات بی‌توجه هستند، در این راستا رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان، فرمودند که عملیات طوفان‌الاقصی ادامه خواهد داشت، زیرا این طوفان گرچه علیه رژیم صهیونیستی، اما در راستای آمریکازدایی بود، زیرا آمریکا خواب‌های آشفته‌ای برای منطقه غرب آسیا دیده بود که تعبیر نشده و نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز منطقه غرب آسیا علیه اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است، این موضوع یکی از ویژگی‌های طوفان الاقصی است، عملیات طوفان الاقصی پیامدهای متعددی را در عرصه‌های مختلف برای رژیم منحوس در پی داشته است و ضربات سنگین اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به دولت این رژیم کودکش وارد شده است، برهمین اساس شاهدیم مهاجرت‌های معکوس در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پیش از عملیات طوفان الاقصی شروع به جسارت علیه مسجد الاقصی کرده بود، اما طوفان الاقصی به تمام این جنایات پاسخ داد و عزت را برای مردم فلسطین به ارمغان آورد و امروز در سراسر جهان مردم جهان برای آزادی فلسطین فریاد می‌زنند.

محمودی افزود: امیدواریم دولتمردان مقابل کودک‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی بایستند، امروز تفکر مقاومت در سراسر جهان گسترش یافته است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس ادامه داد: مجلس طراز جمهوری اسلامی مجلس مدرس‌محور است که مقابل زورگویی‌های دشمنان با اقتدار بایستند و مصالح ملت را دنبال کند، از جمله ویژگی‌های نمایندگان مجلس طراز انقلاب اسلامی تدین، کار آمدی و شجاعت در مقابل دشمنان است، نمایندگان مجلس ضرورت دارد از آیت‌الله مدرس الگوبرداری کنند.

نوسازی و بهینه‌سازی تجهیزات از مهمترین اقدامات نیروی دریایی بعد از جنگ تحمیلی بود

امیر دریادار دوم علیرضا محمدی معاون پشتیبانی کل نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان اظهار کرد: نیروی دریایی با شروع جنگ تحمیلی شروع به تشکیل نیروی رزمی و چند قرارگاه رزمی در بندرعباس، آبادان، جزیره خارک و بندر بوشهر کرد و همین موضوع باعث شد که از هرگونه صدمات دشمن به تجهیزات نیروی دریایی جلوگیری کند.
وی افزود: بعد از گذشت ۶۷ روز از جنگ تحمیلی با عملیات‌های پی در پی نیروی دریایی شاهد بودیم که بیش از ۷۰ درصد از توان دریایی دشمن از بین رفت به طوری که تا پایان جنگ نیروی دریایی ارتش عراق نتوانست اقدام جدی علیه مواضع ایران داشته باشد، در طول دفاع مقدس دلاوران مردان نیروی دریایی با رشادت‌های خون خود اقتدار برای این نیروی مقدس آفریدند.
معاون پشتیبانی کل نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: قطع خطوط مواصلاتی و شریان اقتصادی عراق از سمت دریا در زمان جنگ تحمیلی از جمله اقدامات شاخص نیروی دریایی است که این صدمات فراوانی به عراق وارد کرد، زیرا اکثر تجهیزات نظامی و صادرات نفت دشمن از سمت دریا انجام می‌شد، همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی دریایی در زمان جنگ تحمیلی اسکورت و حفاظت از کشتی‌های تجاری ایرانی در دریاها بود.
محمدی تصریح کرد: نوسازی و بهینه‌سازی تجهیزات از جمله مهمترین اقدامات نیروی دریایی بعد از جنگ تحمیلی بود، این روند حدود ۲ دهه طول کشید و نهایتاً اولین ناو شکن به دست فرمانده معظم کل قوا رونمایی شد و بعد از الحاق این ناو شکن دوران طلایی نیروی دریایی راهبردی آغاز شد و با همت دلاوران نیروی دریایی مأموریت‌های این نیرو از دریای داخلی به آب‌های دور دست برای حفاظت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی توسعه پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: به وسیله ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش از سال ۸۸ تا امروز اسکورت بیش از ۵ هزار کشتی تجاری و نفتکش توسط دلاورمردان نیروی دریایی انجام شد، ناو گروه پر افتخار ۸۶ در ۸ ماه دریانوردی بدون وابستگی لجستکی با همت جوانان ایرانی دور دنیا را در نوردیدند، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم نیروی دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و طبق فرمان رهبر معظم انقلاب، مأموریت امروز نیروی دریایی توسعه اقتصاد دریامحور است.
کد خبر 708474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.