شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتسال مردان باشگاه‌های کشور امروز شروع خواهد شد و در هفته چهاردهم گیتی‌پسند به‌همراه مس سونگون برای کسب پیروزی به‌مصاف رقبا خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از ۲۱ روز استراحت و فعالیت تیم‌ها در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی، نیم‌فصل دوم بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال مردان باشگاه‌های کشور امروز _جمعه دهم آذر_ آغاز خواهد شد و ماراتن لیگ برتر با حضور ۱۴ تیم در چارچوب هفته چهاردهم ادامه خواهد داشت که تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان به‌عنوان صدرنشین و مس سونگون ورزقان در قامت تعقیب‌کننده گیتیزن‌ها به‌دنبال برتری مقابل حریفان خواهند بود.

سفیرگفتمان تهران - فرش‌آرای مشهد

دیدار سفیرگفتمان و فرش‌آرا در بازی رفت یکی از سردترین و ملال‌آورترین بازی‌های فصل بود که همچنان سرگیجه‌ها برای گل اعلام نشده فرش‌آرا در آن بازی ادامه دارد، اما کمتر کسی تصور می‌کرد که این دو تیم به شگفتی‌های لیگ برتر در فصل جاری تبدیل شوند و نتایجی بیشتر از ذهن‌ها کسب کنند. در چهار هفته اخیر، فرش‌آرای مشهد سِیر صعودی فوق‌العاده‌ای داشته است، اما در سمت مقابل پایتخت‌نشین‌ها همانند تحلیل‌رفته‌ها در تداوم درخشش اوایل فصل خود شکست خوردند و نتایجی دور از انتظار داشته‌اند.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

اختلاف یک امتیازی، تیم مهمان را بالای سر میزبان جای داده است و همین تنگاتنگی جدول، از این دیدار یک نبرد داغ و مهیج را خواهد ساخت.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. رویارویی رضا زرخانلی محافظه‌کار با تفکرات تدافعی و محسن حسن‌زاده ریسک‌پذیر و تاکتیک‌گرا، جالب و تماشایی خواهد بود.

پالایش‌نفت بندرعباس - مس سونگون ورزقان

اگر در چند جمله بازی پیشین را خلاصه کنیم، آرزوهای جنوبی‌ها و نیمه اول رویایی‌شان با کامبک لاله‌های نارنجی خاکستر شد.

حالا پسران بزوال این فرصت را دارند تا طعم و لذت غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی را با طرفدارانشان شریک شوند، اما همان‌طور که ستاره‌های مس در هفته اول لیگ با آینده‌های فوتسال ایران مهربان نبودند، این بار نیز فرصت هیچ اشتباه و لغزشی را نخواهند داشت تا در همین شروع کار اختلافشان با صدرنشین لیگ را حفظ کنند.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

طلایی‌پوشان بندرعباس در نیم فصل نخست، میزبان خوبی برای رقبایشان نبودند و هیچ تیمی با امتیازات کامل از میدان پرحرارت پالایش خارج نشده که باید دید شاگردان تقی‌پور این توانایی را دارند که طلسم را بشکنند یا نه.

با این وصف، رده چهارم برای جنوبی‌ها موفقیت‌آمیز محسوب می‌شود اما آن‌ها به آسمانی بالاتر چشم دوخته‌اند و نمی‌خواهند جایگاهشان به خطر بیفتد؛ گفتنی است پرونده دیدار گذشته دو تیم، با پیروزی شش بر چهار مس سونگون ورزقان بسته شده بود.

گیتی‌پسند اصفهان - گهرزمین سیرجان

یکی از چند رکوردی که گیتیزن‌ها در دور رفت از خود برجای گذاشتند، آمار ۱۰۰ درصد پیروزی در مسابقات خانگی‌شان بوده است؛ ازقضا، گهرزمین نیز از معدود تیم‌هایی به شمار می‌رود که پتانسیل و قدرت ایستادگی برابر صدرنشین لیگ را دارد؛ دو تیم از بازیکنانی بهره می‌برند که نیمی از لیگ را در صف برترین‌ها گذرانده‌اند و همچنین مهره به مهره و پست به پست آن‌ها با سودای حضور در سیاهه تیم‌ملی پای به این جدال حساس می‌گذارند.

اگر محمد کشاوز با سربلندی از این دیدار خارج شود، بدون شک در همین هفته آغازین نیم‌فصل دوم، پرش بزرگی را به سوی قهرمانی داشته است، نگرانی او از این بابت است که می‌داند احتمالاتی وجود دارد تا حسین افضلی همانند همیشه حُقه‌های تاکتیکی‌ای صرفاً برای چنین موقعیتی در آستین داشته باشد. بازی رفت دو تیم با برتری دو بر یک گیتی‌پسند همراه بود.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

گیتی پسند با پیروزی در دیدار حیثیتی اخر نیم فصل، یک فاصله مطمئن پنج امتیازی ایجاد کرد تا با خیال آسوده‌تر به نیم‌فصل دوم برسد، گهرزمین با حضور در رده سوم، قهرمان میانه‌جدولی‌ها است، محمد کشاورز می‌داند که هر تعللی در لیگ یعنی زنگ خطر مس بلند می‌شود و امتیاز کامل را در خانه می‌خواهد.

حسین افضلی در اصفهان بدون استرس بازی می‌کند و می‌داند که هم با دو تیم مدعی فاصله امتیازی دارد و هم با مدعیان پشت‌سر خود و برای یک بازی خوب و سپس یک اتفاق جذاب به سالن پیروزی می‌رود.

مقاومت البرز - پوشاک‌حافظ ساری

اما هیچ‌کدام از آن‌ها زیربار چنین پاسخ‌هایی نمی‌روند، حتی اگر منطقه حضورشان خطر خوانده شود. درست است که عروسی در کوچه‌های دیگری است و دست‌های دو تیم خالی شده به چشم می‌آید، اما نیمی از راه مانده و شانس‌ها به پایان نرسیده، شرایط مقاومت نسبت به حریفش امیدوارکننده‌تر بوده است، به خصوص که آن‌ها یک بازیکن گلزن و ملی‌پوش را به خدمت گرفته‌اند.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

اما ساروی‌ها که بدون مربی به استقبال نیمه برگشت فصل می‌روند، این امید را داشته‌اند تا با کسب امتیاز و جبران شکست دیدار رفت با روحیه بالاتری به ادامه رقابت‌ها بنگرند.

پیروزی در این دیدار، شاید ماندگاری در لیگ برتر را تمدید کند. فعلاً که حق با کرجی‌ها بوده است، چون هم میزبان خواهند بود و هم برتری بازی رفت برای آن‌ها نوشته شده است، بازی رفت دو تیم به سود مقاومت البرز به پایان رسید.

کراپ الوند ایرانیان - شهرداری ساوه

از بازی قبل تا امروز، آرایش دو تیم کاملاً تغییر یافته و با خیلی از چهره‌های جدید قرار است روبه‌رو شویم، عیار دو برزیلی جدید کراپ و تیمی که حالا باب‌میل علی افضل شده است و پس از شنیدن سوت پایان دیدار مشخص می‌شود و همچنین شهرداری ساوه نیز که هفته اول لیگ را با پیروزی برابر کراپ به شوک فرو بُرد.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

این تیم در مارکت پاییزی بیکار ننشست و فعالیت چراغ خاموشی را داشت که به نظر می‌رسد کار را برای کراپی‌های میزبان سخت کند، اگرچه شانس تصاحب امتیاز در این بازی برای مردان جوان کشاورزی بسیار پایین محسوب می‌شود؛ کراپ که پس از شهرداری، دوئلی به معنای مرگ و زندگی با مس سونگون خواهد داشت و برای ورود به دالان وحشت، باید به سه امتیاز این جدال خانگی دست پیدا کند و هیچ بهانه‌ای برایشان جایز و قابل قبول نیست.

سن‌ایچ ساوه - آناصنعت قم

توفیق قمی‌ها در لیگ جاری از دیدار قبلی دو تیم کلید خورد و نقطه مقابل آن، روزهای کابوس‌وار سن ایچ در سه ماه اول فصل از رویارویی با همین تیم آغاز شد؛ اگرچه شرایط حاکم و فعلی ساوجی‌ها نسبت مهمان آینده‌شان چندان هم متفاوت نیست، اما به هر حال روزهای بَد برای سن‌ایچ بیش از آناصنعت سپری شد که مرهم زخم‌های چاک چاک آن می‌تواند برای شاگردان جواد اصغری مقدم برتری در این کارزار باشد.

شروع مجدد لیگ‌برتر فوتسال پس از ۲۱ روز تعطیلی / گیتی‌پسند به‌دنبال ادامه راه صدرنشینی

آناصنعت که به عبارتی جوان‌ترین ترکیب لیگ را دارد و شاید با حضور طرفداران حریف به نقطه ضعفشان تبدیل شود، در بازی‌های خارج از خانه تیمی متوسط بوده‌اند، مگر اینکه در بازی روز جمعه درس و چکش‌پذیری در دیدارهای رفت را به نمایش بگذارند؛ سن‌ایچ در رده هشتم جدول قرار دارد و آنا صنعت با یک پله بالاتر، خود را هفتم لیگ می‌بیند؛ پیروزی برای هر یک، از مهم‌ترین سه امتیازهای فصل به شمار می‌رود؛ لازم به‌ذکر است آناصنعت قم، برنده دیدار رفت بود.

کد خبر 708467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.