رسانه ها نقش مهمی در ارتقای احساس امنیت جامعه دارند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: صداوسیما و رسانه ها نقش بسیار مهمی در ارتقای احساس امنیت جامعه برعهده دارند و امیدوارم آن ها مثل همیشه دلسوزانه پای کار آمده و با بازگو کردن اقدامات صورت گرفته کمک کنند مردم صبور و نجیب کرمانشاه امنیت فعلی را به خوبی احساس کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در دیدار با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز کرمانشاه اظهار کرد: نقش و اهمیت رسانه در دنیای امروزی بر کسی پوشیده نیست و پلیس با توجه به همین اهمیت تلاش کرده در تعامل با اصحاب رسانه و خبرنگاران اقدامات امنیت‌آفرین خود را اطلاع‌رسانی و زمینه‌های ارتقای احساس امنیت را بیشتر از گذشته فراهم کند.

وی ادامه داد: در کرمانشاه رسانه‌های اخلاق‌مدار و متعهد زیادی داریم که امیدوارم با توجه به جایگاهی که در میان مردم دارند، برای ارتقای احساس امنیت تلاش کرده و دلسوزانه مانند همیشه پای کار بیایند و با بازگو کردن اقدامات صورت گرفته توسط پلیس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا شهروندان استان امنیت فعلی را بهتر از همیشه به خوبی احساس کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با قدردانی از تلاش‌های مدیران و خبرنگاران صداوسیما و تعامل بسیار خوبی که با مجموعه انتظامی دارند، گفت: همین تعامل و هم‌افزایی کمک خواهد کرد که مردم این استان به خوبی از اقدامات انجام شده مطلع و با کسب آموزش‌های لازم از برخی آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت و اعتیاد در امان بمانند.

حاجیان در ادامه از اهتمام پلیس برای برقراری امنیت در جامعه خبر داد و ادامه داد: ملاک ارزیابی عملکرد پلیس مردم هستند و اگر آن‌ها از این عملکرد رضایت داشتند، می‌توانیم بگوییم برای برقراری امنیت موفق عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پلیس برای امنیت و آرامش مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، گفت: امروز پلیس جمهوری اسلامی خدمتگزار واقعی مردم است و به این خدمتگزاری هم افتخار می‌کند، کما اینکه در عمل هم ثابت کرده هدفی جز برقراری امنیت و آرامش برای شهروندان را ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن امنیت مردم و جامعه را خدشه‌دار کنند، افزود: مأموران انتظامی با هر فرد هنجارشکن و قانون گریزی که با هر نیت و انگیزه‌ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند یا به اموال دیگران دست درازی نماید قاطعانه و قانون‌ مدارانه برخورد خواهند کرد.

حاجیان تصریح کرد: زمانی که به کرمانشاه آمدیم سرقت‌ها در این استان رشد ۱۵ درصدی پیدا کرده بود، اما امروز خوشحالم که با افتخار اعلام کنم این رشد متوقف و به صفر رسیده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال روند سرقت‌ها به منفی هم برسد.

وی همچنین از دستگیری ۴ هزار و ۷۶۰ خرده‌فروش مواد مخدر و تحویل ۲ هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد در ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: برخورد با عاملان اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی در استان آغاز شده و با قدرت نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بخش دیگری از وظایف پلیس را مربوط به حوزه ایجابی دانست، گفت: در این حوزه همکاران ما به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهند شد و در کنار دستگاه قضائی خواسته‌های مردم را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه خواهند کرد.

حاجیان تصریح کرد: پلیس نمی‌تواند بنشیند و نظاره‌گر مرگ هموطنان و همشهریان خود در حوادث جاده‌ای باشد، بنابراین با شناسایی نقاط حادثه‌خیز از دستگاه‌های متولی می‌خواهد آن را اصلاح کند و اگر این اتفاق نیفتاد آنگاه هم آن دستگاه کم‌کار را به مردم معرفی و هم علیه آن اعلام جرم خواهد کرد.

وی با اشاره به جان باختن تعدادی از همشهریان کرمانشاهی در معابر درون شهری طی روزهای اخیر، گفت: بر همین اساس مقرر شده هر هفته به همراه شهردار، معاون دادستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق، نماینده استانداری و دیگر دستگاه‌های مسئول از محلات مختلف بازدید صورت گرفته و پلیس پس از احصاء نواقص، آن‌ها را به دستگاه‌های مختلف ارجاع و مدیران دستگاه‌ها نیز موظف هستند در اسرع وقت نسبت به رفع این نواقص اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به آغاز طرح امنیت محله محور اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا و طی ماه‌های اخیر نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

کد خبر 708370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.