احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به «شهر زندگی» تأثیر زیادی دارد

نماینده رصدخانه شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نتایج نگرش‌سنجی نشان می‌دهد که بحران زیست‌محیطی، موضوعی نیست که فقط بر طبیعت تاثیر بگذارد، بلکه تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت، گفت: بر اساس این گزارش احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به شهر زندگی تأثیر زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، الهام یوسفی امروز _پنجشنبه، نهم آذر_ در پنجمین نشست مشورتی شهراندیشان (یک شهر گفت‌وگو) با موضوع بررسی وضعیت محیط زیست شهر اصفهان اظهار کرد: تحلیل دیدگاه‌ها پیرامون مسائل زیست محیطی اصفهان در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری در بازه زمانی ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ تا انتهای دی ۱۴۰۱ انجام شده است.

وی با ارائه گزارش این تحلیل در سه شبکه اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و تلگرام، افزود: اولویت اول موضوعات در توئیتر و اینستاگرام به بحران آب و فروش نشست زمین اختصاص داشت، در تلگرام و منابع خبری علاوه بر بحران آب، آلودگی هوا در رتبه دوم موضوعات قرار دارد.

نماینده رصدخانه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بررسی رویکرد کاربران به مسائل زیست محیطی مشخص شد در توئیتر بیشتر کاربران رویکرد منفی دارند، در اینستاگرام رویکرد انتقادی و در تلگرام و منابع خبری جهت‌گیری‌ها خنثی بودند.

یوسفی افزود: آلودگی آب‌های زیر زمینی با زباله‌های هسته‌ای از موضوعات پر تکرار آب در بستر توئیتر بود که پس از بررسی مشخص می‌شود که این موضوع نادرست بوده، اما ترند شده و پر تکرار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فرونشست از موضوعات پر تکرار در توئیتر بوده است که با عنوان نگرانی مردم بابت آسیب به آثار تاریخی خود را نشان می‌دهد، گفت: مطالعات کاربران نشان می‌دهد که عمده آن‌ها بر مدیریت و مصرف آب در صنایع و معادن تاکید دارند، خواستار اجرای مصوبات شورای عالی آب و اصلاح الگوی کشت هستند.

نماینده رصدخانه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان‌های پر تکرار در محتواهای موجود در توئیتر فولاد مبارکه، وزارت نیرو و در اینستاگرام علاوه بر اینها صدا و سیما و جهاد کشاورزی و در تلگرام نیز علاوه بر سازمان‌های یاد شده اداره هواشناسی است.

یوسفی افزود: شهرداری اصفهان در سه بستر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام و منابع خبری شش درصد محتوا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به موج‌شناسی و ترندها گفت: بیشترین حجم محتوای تولید شده به فرونشست زمین و بحران آب اختصاص دارد، نتایج نگرش‌سنجی نشان می‌دهد که بحران زیست محیطی به تنهایی امری طبیعی نیست، بلکه به دنبال خود تبعات اجتماعی و امنیتی را به همراه خواهند داشت.

وی گفت: این گزارش نشان می‌دهد رودخانه زاینده‌رود تأثیر زیادی در ارتقای روحیه مردم دارد، احیای رودخانه زاینده‌رود در تبدیل اصفهان به شهر زندگی تأثیر بسیاری دارد.

کد خبر 708367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    احیای زاینده رود برای اینکه اصفهان شهر زندگی شود کافی نیست بلکه مهم تر از آن جلوگیری از سوزاندن مازوت و سایر آلوده کننده های هوا و نیز ممنوعیت ریختن خاک در کوچه و خیابان های اصفهان است که بعلت خشکی شدید هوا بلافاصله پودر شده و سر از قفسه های کتاب مردم در می آورد البته قفسه کتاب را برای نمونه گفتم وگرنه گرد و خاک هوا بصورت گزینشی روی جایی نمی نشیند بلکه جزء به جزء زندگی را گند می زند.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    آلودگی هوا در اصفهان کمه آلودگی آب هم فراوانه اکثرا انواع بیماریهای گوارشی داریم وبا آزمایش معلوم شده مال آلودگی آبه