شهرستان کنگاور قابلیت‌های خوبی در حوزه دامپروری دارد

استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان کنگاور قابلیت‌های خوبی در حوزه دامپروری دارد که باید تقویت شود و لازم است صنایع بالادستی و پایین‌دستی حوزه دامداری در شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در حاشیه بازدید از پروژه گاوداری ۲۹۰۰ راسی کنگاور در جمع خبرنگاران یکی از مزیت استان را حوزه کشاورزی و دامداری عنوان و اظهار کرد: شهرستان کنگاور قابلیت خوبی در این زمینه دارد که باید تقویت شود. این شهرستان بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین دارد و می‌تواند روزانه ۸۰ تن شیر تولید کند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش افزوده تولید، افزود: باید صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه دامداری را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه این شهرستان کارخانه شیر چندانی ندارد و باید پیگیر توسعه این صنایع شویم، خاطرنشان کرد: با ایجاد این صنایع اشتغال پایدار و مولد در شهرستان ایجاد خواهد شد.

امیرمحمد طاهر آبادی، مدیرعامل مجتمع گاوداری صنعتی «حسن طاهرآبادی» نیز با اشاره به تأسیس این گاوداری در سال ۱۳۷۲ تصریح کرد: تاکنون پنج فاز توسعه‌ای در این مجموعه انجام شده و هم اکنون ۲۹۰۰ رأس دام سنگین در این گاوداری نگهداری می‌شوند و ظرفیت تولیدی شیر این گاوداری اکنون روزانه ۲۶ تن است.

وی با اشاره به پیگیری اجرای فاز توسعه این مجموعه گفت: متأسفانه در دولت قبل بسیار پیگیر بوده اما به نتیجه نرسیدیم و در حال حاضر پیگیری‌ها را آغاز کرده‌ایم تا با اخذ تسهیلات بتوانیم فاز توسعه را اجرایی کنیم و برای اجرای فاز توسعه ۱۰۵ میلیارد تومان نیاز داریم و با اجرای این فاز میزان تولید شیر مجموعه به سالانه ۲۵ هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع گاوداری صنعتی «حسن طاهرآبادی» اضافه کرد: با عملیاتی شدن فاز توسعه افراد مشغول به کار مجموعه از ۶۰ نفر به ۱۴۰ نفر افزایش می‌یابد.

طاهر آبادی با اشاره به پیگیری احداث صنایع پایین دستی و بالادستی حوزه دامداری، تاکید کرد: در حال حاضر کارخانه خوراک دام با ظرفیت ۱۵ هزار تن در مراحل پایانی قرار دارد که تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و مجوز احداث کارخانه شیر خشک نیز اخذ کردیم و به زودی کار ساخت این کارخانه هم آغاز می‌شود.

شهرستان کنگاور قابلیت‌های خوبی در حوزه دامپروری دارد

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه صبح امروز _پنجشنبه نهم آذر_ برای بررسی مهم‌ترین نیازها و مطالبات مردمی به کنگاور سفر کرد. بازدید از طرح مسکن ملی، اردوگاه صیانت، چند واحد تولیدی در شهرستان، نشست با معتمدان و متنفذان، دیدار با چندی از مردم شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان از برنامه‌های این سفر استاندار کرمانشاه است.

همزمان با برنامه‌های استاندار کرمانشاه، معاونین استاندار از حوزه‌های مرتبط خود بازدید میدانی و در جلسات پیگیری و رصد می‌کنند. خروجی این سفر استاندار کرمانشاه که نتیجه بررسی‌های کارشناسان حوزه‌های مختلف و بازدیدهای میدانی است در شورای اداری استان کرمانشاه ویژه شهرستان کنگاور بررسی می‌شود و در قالب مصوبات زمانبندی شده توسط مسئولان مربوطه اجرا خواهد شد.

کد خبر 708287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.