رشد اقتصادی مازندران در سال جاری بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: رشد اقتصادی مازندران در سال جاری مثبت و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سید اسماعیل هاشمی امروز چهارشنبه هشتم آذرماه، در مراسم بزرگداشت بیمه در ساری با اشاره به اینکه در بررسی شعار سال حسب فرمایش مقام معظم رهبری، رشد اقتصادی بیش از همه سال‌ها مورد توجه بوده است، تصریح کرد: این رشد اقتصادی در مساله بیمه نیز تأثیرگذار است و در این مسیر به یکدیگر مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه کاهش شاخص تورم در مازندران در کنترل گرانی فزاینده هم مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا درشاخص اندازه گیری رشد اقتصادی اندازه نفوذ بیمه را نیز ملاک قرار می‌دهند که از این منظر می باید شاخص‌های توسعه بیمه در مازندران افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه تا سال گذشته نرخ تورم در مازندران بالاتر از میانگین کشوری بود، تصریح کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تاکنون این نرخ تورم به کمتر از میانگین کشوری رسیده است و این شاخص بسیار مهمی در رشد اقتصادی استان مازندران است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی استان مازندران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و تراز مثبتی دارد، تاکید کرد: این شاخص‌های نوید خوبی برای توسعه استان مازندران به شمار می‌رود.

مدیرکل اقتصادی استان مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته تا کنون ۱۶۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از محل اجرای ۹پ روژه خارجی در استان حاصل شده است، تصریح کرد: این شاخص‌ها سیگنال خوبی را نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی مازندران را به عنوان استان هدف در سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در راستای توسعه شاخص‌های اقتصادی استان، باید در راستای ترویج فرهنگ بیمه تلاش داشته باشیم، افزود: تلاش برای تصفیه خسارت‌ها و جلوگیری از خسارت‌های تقلبی در مازندران بسیار اهمیت دارد و از سویی نیز خدمت رسانی بهینه از بستر دولت الکترونیک باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 708151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.