اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های درمانی کشور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تخصیص شش هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین‌علی شهریاری امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در حاشیه افتتاح طرح‌های بیمارستانی شهر قزوین اظهار کرد: در مجلس شش هزار میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی تخصیص یافته است که برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره به کمک مالی خیران نیازمندیم.

وی افزود: هر سال ۳.۵ میلیون دلار در صنعت داروسازی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، البته سرمایه‌گذاری جامعه خیران حوزه سلامت می‌تواند به رشد بیشتر صنعت دارو کمک مناسبی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود و غیرفعال شدن ۴۲ درصد مجمع خیران سلامت در کشور، خاطرنشان کرد: با این حال ۵۶ درصد مجامع خیران فعالیت دارند و در مجموع ۱۲۰ هزار نفر خیر در این مجامع عضو هستند که کل کمک مالی آنها از ابتدای فعالیت مجمع خیران سلامت ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

شهریاری ادامه داد: ۸۵ درصد مجامع خیران سلامت در کل کشور دارای شورای زنان خیر حوزه سلامت، بهداشت و درمان هستند و فقط ۱۵ درصد این ظرفیت را هنوز فعال نکرده‌اند.

وی با اشاره به تمرکز فعالیت خیران حوزه سلامت در تهیه تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: در این زمینه طراحی ما به نحوی است که تجهیزات پزشکی گران‌قیمت با هزینه خدمات بالا توسط خیران تهیه شود و بیشترین نیاز به آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیماری‌های قلبی-عروقی به خاطر بی‌توجهی به مسائل حوزه پیشگیری گفت: این روزها مردم میان‌سال و کهن‌سال ما با چنین بیماری‌هایی دست به گریبان شدند که باید خیران روی پیشگیری سرمایه‌گذاری کنند تا هزینه‌ها در این بخش به حداقل برسد.

شهریاری افزود: نباید اجازه دهیم که کار افراد پا به سن گذاشته به بیمارستان و مراکز درمانی باز شود و باید با ترویج امور پیشگیری در این بخش به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

کد خبر 708091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.