۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
نوستالژی «یک ایران خندید»

هشتم آذر را باید نوستالژیک‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران دانست، همان خاطره یک عصر پاییزی که یک ایران از ته دل خندید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشتم آذر برای فوتبال ایران یک روز خاص است، روزی که فوتبال ایران پس از ۲۰ سال مجوز حضور در جام‌جهانی را پیدا کرد تا در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا حضور پیدا کند.

تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۹۸ فرانسه به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی‌آف شد

ایران در آن سال برای صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تلاش می‌کرد اما در مرحله گروهی نتوانست از پس عربستان سعودی برآید و به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی‌آف شد.

تیم ملی سپس راهی دیدار با ژاپن شد. در آن بازی که به صورت تک بازی برگزار شد، تیم ملی نمایش خوبی داشت اما در نهایت با اشتباه یکی از بازیکنان و گل به خودی او و عدم موفقیت تیم ملی در جبران گل خورده، برابر چشم بادامی‌های ژاپنی شکست خورد و باز هم از رسیدن به جام جهانی ناکام ماند.

در نتیجه تیم ملی ناچار شد در آخرین فرصت برای حضور در جام جهانی فرانسه در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف استرالیا برود و این گونه بود که یک اتفاق رویایی ثبت شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی برابر تیم استرالیا به تساوی دست پیدا کرد تا بازی برگشت حساسیت بیشتری پیدا کند.

در بازی برگشت که ۸ آذر سال ۷۶ در ملبورن استرالیا برگزار شد، تیم ایران تا دقایق پایانی از تیم میزبان عقب افتاده بود، اما موفق شد بازی را به تساوی بکشاند که همین تساوی رأی به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی داد تا هنوز هم سال‌ها پس از این دیدار بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال نمی‌دانند در این بازی به تساوی رسیدیم و پیروز بازی نشدیم.

فوتبال ایران پیش از جام جهانی فرانسه نیز سابقه یک دوره حضور در این رویداد را داشت و بعدها نیز چند بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت کرد، اما جام جهانی ۹۸ با صعود نوستالژیکش در حافظه تاریخی ایرانی‌ها به ثبت رسید.

کد خبر 708071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.