به دنبال ایجاد شفافیت در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در دوره نهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، به دنبال ایجاد شفافیت در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و برای انجام این کار در حال تهیه سامانه‌ای یکپارچه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمزه شکیب صبح امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان اظهار کرد: ما در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دوره نهم به دنبال ایجاد شفافیت در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستیم که برای انجام این کار در حال تهیه سامانه‌ای یکپارچه هستیم.

وی افزود: حداکثر تا ۱۰ ماه آینده این سامانه رونمایی خواهد شد تا اعضای سازمان نظام مهندسی در کشور بدانند سازوکارها از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: علاوه بر این، در شورای مرکزی به دنبال آن هستیم که مهارت اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش دهیم. چندین محور مشخص شده که در استان‌های مختلف آموزش داده می‌شود. انرژی، مقاوم‌سازی و طراحی بر اساس عملکرد از جمله این موضوعات است که منجر به تحولی در بین اعضای سازمان نظام مهندسی می‌شود.

شکیب اضافه کرد: دولت در سال ۸۴ وزارت راه و شهرسازی را به عنوان ناظر برای مباحث انرژی اعلام کرد، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است و همچنان سه برابر استانداردهای جهانی و بیش از پنج درصد بالاتر از کشورهای اروپایی انرژی مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۰ پایان کار ساختمان‌ها در گروی تأیید برچسب انرژی شده است، تصریح کرد: در تحلیل‌های سازه از روش تحلیل عملکردی بهره می‌بریم، بر این اساس ظرفیت‌ها مشخص و آن نیاز برطرف می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در بخش انرژی باید تلاش کنیم خود را به استانداردهای جهانی برسانیم، گفت: ظرفیت‌سازی از طریق آموزش اعضای سازمان اتفاق می‌افتد. برگزاری این همایش‌ها نیز منجر می‌شود که مباحثی از جمله عایق‌سازی و هوشمندسازی در ساختمان‌ها بیشتر اتفاق افتد.

شکیب خاطرنشان کرد: امید است مهندسان بتوانند در سطح دانش روز دنیا حرکت کنند.

کد خبر 707966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.