استاندار فارس خواستار اجرای صحیح و متناسب تعرفه پرستاری شد

استاندار فارس در دیدار با مدیران پرستاری بیمارستان های دولتی شیراز گفت: اجازه ندهید تعرفه پرستاری به کارانه های قدیم تبدیل شود و بر اساس کیفیت اقدام شود تا برای سایر پرسنل جنبه تشویقی داشته باشد در غیراین صورت این طرح بصورت کامل موفق و اثرگذار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با مدیران پرستاری بیمارستان‌های دولتی شیراز با تاکید بر موضوع تشکیل تعاونی مصرف پرستاران، اظهار کرد: مدیریت استان آمادگی دارد در صورتی که این تعاونی تشکیل شود، اجناسی که در فارس تولید می‌شود را با کمترین واسطه پس از تولید، به این فروشگاه برساند.

وی همچنین افزود: پاداش اعمال شما پرستاران را خداوند می‌دهد چرا که سیستم‌های اداری نمی‌توانند پاداش خدمات شما را بدهند.

استاندار فارس ادامه داد: برای موضوعات و مشکلات مختلف همچون کمبود پرستار، هم اندیشی کنید؛ صرفاً به موضوع استخدام هم اکتفا نکنید. از سوی دیگر همه جهات و راه‌های مؤثر در حل معضل کمبود پرستار بررسی شود.

ایمانیه در این دیدار خواستار استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی شد و تصریح کرد: همانند تشکیل مجمع خیرین تأمین سلامت در فارس، جلودار استفاده و همکاری داوطلبین در این زمینه باشید و تعدادی از کمبودها را از این مسیر به ویژه کمک گرفتن از پرستاران بازنشسته و داوطلب مرتفع کنید.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار اجرای صحیح و متناسب تعرفه پرستاری شد و تصریح کرد: اجازه ندهید تعرفه پرستاری به کارانه‌های قدیم تبدیل شود؛ بر اساس کیفیتِ کار اقدام شود تا برای سایر پرسنل جنبه تشویقی داشته باشد در غیر این صورت این طرح به صورت کامل موفق و اثرگذار نخواهد بود.

استاندار فارس همچنین به مشکل مطرح شده از جانب مدیران پرستاری در خصوص سیستم نقل و انتقالات پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان به دلیل مسائلی که برای نقل و انتقال فرهنگیان مواجه بود، اقدام به راه اندازی سیستم هوشمند در این زمینه نموده است که می‌تواند الگوی مناسبی برای نقل و انتقال پرستاران نیز باشد.

ایمانیه به سایر مسائل دیگر مطرح شده از جانب مترون‌های بیمارستان‌های دولتی شیراز اشاره کرد و افزود: برخی موضوعات از جمله جبران کاهش ساعت کاری ناشی از اجرای قانون جوانی جمعیت، جایگزین پرستار در زمان استفاده از مرخصی و سایر موارد را می‌توان با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کرد.

وی همچنین در خصوص تأمین مسکن پرستاران اظهار کرد: لیست افرادی که واجد دریافت زمین در طرح نهضت ملی جهش مسکن هستند اعلام شود تا با اولویت برای این موضوع اقدام شود.

استاندار فارس همچنین در این جلسه، دانشگاه‌های علوم پزشکی را مرجع رسیدگی به شکایات احتمالی علیه پرستاران در دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود، بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و پیوسته برای مترون‌ها و سوپروایزرها در سه محور علمی، اعتقادی و مدیریتی تاکید کرد و گفت: بروز بودن سرپرستاران در حوزه‌های علمی، آموزش مباحث اعتقادی با رویکرد اغنایی و آموزش مدیریت سه ضلع مورد نیاز برای مسئولین پرستاری است؛ تجربه و هنر همراه با علم، در هر مسئولیتی مدیریت شایسته ایجاد می‌کند.

کد خبر 707580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.