طرح‌های صنعتی باید مجوز زیست محیطی داشته باشند

استاندار کرمان بر رعایت حریم شهرها و مسائل زیست محیطی در طرح‌ها تأکید کرد و گفت: نیاز است پروژه‌ها براساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد، پیش برود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان اظهار کرد: ضروریست با رفع مشکل طرح‌هایی که به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف مانده‌اند، به سرعت پیشرفت و راه‌اندازی آنها کمک کنیم.

وی افزود: طرح‌ها و محدوده‌های معدنی که سال‌ها بلاتکلیف مانده و هیچ عملیاتی روی آنها صورت نگرفته و شرکت به دلایل مختلف کار را رها کرده است، باید بررسی و با مطالعات و ارزیابی‌ها مجدد به روز شوند.

استاندار کرمان بر رعایت حریم شهرها و مسائل زیست محیطی در طرح‌ها تأکید کرد و گفت: نیاز است پروژه‌ها براساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد، پیش بروند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن می‌توان چندین هزار شغل ایجاد کرد، ادامه داد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان، سرمایه گذاری در این حوزه به نفع استان است و نباید طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود.

در این جلسه که معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیران کل صمت شمال و جنوب، محیط زیست، راه و شهرسازی و دیگر اعضای کارگروه اقتصادی و معدنی استان حضور داشتند، مقرر شد هیچ طرح صنعتی بدون دریافت مجوزهای زیست محیطی احداث نشود.

هم چنین مقرر شد طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام بازنگری مجدد شده و اصلاح حریم پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد و پروژه‌هایی که کمتر از ۱۰ درصد فیزیکی پیشرفت داشته‌اند، در اختیار محیط زیست استان قرار گرفته و اقدامات کامل و لازم در مورد آنها انجام شود.

هم چنین مقرر شد در خصوص سایر طرح‌های بلاتکلیف کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضا و دستگاه‌های متولی تشکیل و مشکلات اعلام شود.

کد خبر 707326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.